Do Depa kolejových vozidel Praha přijela 23. dubna 2014 jako první právě souprava RJ 001. Další pak přijížděly do DKV v měsíčních rozestupech. Soupravy jezdily v rámci zkušebního provozu mezi Prahou a Brnem, později do Břeclavi a dále do Bohumína. Doplnily vozový park Českých drah o moderní soupravy, které posunuly kvalitu cestování v České republice na zcela novou úroveň – srovnatelnou se západoevropskými rychlovlaky typu ICE, TGV, švýcarskými ICN nebo nejmodernější generací pendolin. Cestujícím nabídly moderní klimatizovaný interiér, oddíly business, 1. a 2. třídy, restaurační oddíl, dětské kino a celou řadu dalších služeb a výhod, které nabízí ČD ve spolupráci s rakouskou ÖBB.
Každý den nasazují České dráhy do provozu 6 souprav railjet. Celkem jich České dráhy vlastní 7. Poslední souprava je záložní – vyjíždí, když má jiná jednotka RJ periodickou prohlídku, nebo v případě neočekávaných situací, kdy zpravidla nahrazuje soupravu pendolina. Každý z railjetů ujede v průměru 1 230 km denně. I když v České republice může tato souprava jet maximální rychlostí 160 km/h, při rychlostních zkouškách v Rakousku vlak překonal rychlost 253 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva