Do Depa kolejových vozidel Praha přijela 23. dubna 2014 jako první právě souprava RJ 001. Další pak přijížděly do DKV v měsíčních rozestupech. Soupravy jezdily v rámci zkušebního provozu mezi Prahou a Brnem, později do Břeclavi a dále do Bohumína. Doplnily vozový park Českých drah o moderní soupravy, které posunuly kvalitu cestování v České republice na zcela novou úroveň – srovnatelnou se západoevropskými rychlovlaky typu ICE, TGV, švýcarskými ICN nebo nejmodernější generací pendolin. Cestujícím nabídly moderní klimatizovaný interiér, oddíly business, 1. a 2. třídy, restaurační oddíl, dětské kino a celou řadu dalších služeb a výhod, které nabízí ČD ve spolupráci s rakouskou ÖBB.
Každý den nasazují České dráhy do provozu 6 souprav railjet. Celkem jich České dráhy vlastní 7. Poslední souprava je záložní – vyjíždí, když má jiná jednotka RJ periodickou prohlídku, nebo v případě neočekávaných situací, kdy zpravidla nahrazuje soupravu pendolina. Každý z railjetů ujede v průměru 1 230 km denně. I když v České republice může tato souprava jet maximální rychlostí 160 km/h, při rychlostních zkouškách v Rakousku vlak překonal rychlost 253 km/h.
„Tyto vlaky patří z flotily Českých drah mezi nejspolehlivější. Za více než dva roky jejich provozu pod hlavičkou národního dopravce se ještě nestalo, že by nějaký z railjetů nebyl přistaven na svůj vlak a bylo ho tak nutno nahradit jinou soupravou,“ chválí vozy Miroslav Kupec, člen představenstva Českých drah zodpovědný za úsek techniky, servis a majetek.
Každé dvě hodiny mezi Prahou a Brnem
Soupravy railjet jsou od samého začátku nasazovány ve dvouhodinovém intervalu na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz. Vzdálenost Praha – Brno ujede tento vlak za 2 hodiny 28 minut. Vlaky EC dříve jezdily tu samou trasu za 2 hodiny 40 minut. Tedy o 12 minut pomaleji. Výraznější úspora času pak vznikla u relace Praha – Vídeň. V jízdním řádu 2013/14 trvala cesta mezi pražským hlavním nádražím a stanicí Wien Simmering 4 hodiny 23 minut (Meidling pak 4 hodiny 45 minut). Cesta mezi hlavními nádražími v Praze a Vídni teď trvá 3 hodiny 57 minut (Meidling 4 hodiny 11 minut). Takže za poslední 3 roky vznikla časová úspora zhruba 25 – 35 minut. Výhodné je cestování railjetem ČD hlavně pro ty, kteří míří dál do Vídeňského Nového Města (Wiener Neustadt), Bruck an der Mur a Grazu – ušetří další desítky minut díky tomu, že nemusí přestupovat a jedou přímo. Před pár lety jezdil přímo skrz Vídeň jedině vlak Vindobona, který končil ve Villachu. Dnes takto jezdí České dráhy každé dvě hodiny.
Co prémiový vlak nabízí:
- moderní klimatizované a tlakotěsné (eliminují prudké změny tlaku při míjení souprav ve vysoké rychlosti nebo při vjezdu do tunelů) vozy s volně průchozími tlakotěsnými přechody mezi vozy;
- široké nástupní dveře ovládané tlačítky, které jsou blokované proti otevření jak za jízdy, tak ve stanici směrem do kolejiště, aby cestující nemohli vystoupit nesprávným směrem;
- vlak je přizpůsoben pro pohodlné cestování vozíčkářů počínaje zdvihacími plošinami pro bezpečný nástup vozíčkářů nástupními dveřmi, přes místa vyhrazená vozíčkářům po prostorné bezbariérové WC;
- zákazníkům s dětmi zpříjemňuje cestování malé dětské kino;
- vlak je vybaven také multifunkčním prostorem pro přepravu objemnějších zavazadel a jízdních kol;
- ve všech třídách mají cestující k dispozici elektrické zásuvky 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky, jako jsou notebooky nebo mobilní telefony, práci např. na notebooku usnadní různě řešené stolky;
- cestující v 1. (first) a ve 2. (economy) třídě mají k dispozici komfortní sedačky v uspořádání za sebou nebo proti sobě se sklopným nebo rozkládacím stolkem;
- Wi-Fi dostupnou v Česku i v Rakousku;
- zábavní a informační palubní portál
- gastronomie ve vlaku je zajištěna prostřednictvím restauračního oddílu se stoly se dvěma nebo čtyřmi místy, barovým pultem pro prodej občerstvení na místa cestujících a také roznáškou občerstvení na místo cestujících (tzv. minibar);
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva