„Obchvaty měst jsou pro nás stejně důležité jako výstavba dálnic. Jen letos máme v plánu začít se stavbou více než 45 kilometrů takových projektů. Silnice l/9 vede z křižovatky se silnicí I/13 směrem na Rumburk průtahem přes obec Svor. To je problém hlavně proto, že se jezdí přes zastavěnou část obce. Jedná se o oboustrannou zástavbu s řadou vjezdů a křižovatek s místními komunikacemi. Až bude obchvat v provozu, odvede veškerou tranzitní dopravu z obce,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Obchvat povede hlavně po volných zemědělských pozemcích. Jedná se o dvoupruhovou silnici, ve stoupání se třetím pruhem. Součástí stavby bude šest mostů, z toho jeden bude přechod pro zvěř. Autobusová zastávka Svor na hlavní silnici I/9 ve směru na Nový Bor zůstane zachovaná, jen ji od vozovky oddělí ostrůvek. Obchvat se napojí na kruhový objezd, kde se setkávají dvě velmi frekventované silnice první třídy, a to I/9 a I/13. Odborníci odhadují, že do deseti let místem denně projede až 17.000 aut.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva