Tato oprava je součástí nového konceptu ŘSD stanoveném v roce 2011, kdy se opravy dálnic provádějí v dlouhých celcích, jež šetří finance a celkový čas omezení pro řidiče. Ročně je takto opraveno 5% délky sítě, což v dlouhodobém měřítku představuje trvale udržitelný stav vozovek tak, aby již nedocházelo k havarijním stavům, ke kterým došlo na dálnicích D1 a D2 či na rychlostní komunikaci R7.
Oprava začne 1. 8. 2015 a bude prováděna ve čtyřech etapách při maximálním zajištění dvou jízdních pruhů v každém směru. Technicky i organizačně se jedná o velmi náročný proces skloubení kvalitní opravy povrchu s co nejmenším zásahem do plynulosti provozu a obslužnosti míst podél dálnice, ať již se jedná o nákupní či obytné zóny.
První etapa bude v režimu 2 + 2, kdy v obou směrech budou uzavřeny levé jízdní pruhy a práce budou probíhat ve středním dělícím pásu.
Jelikož se oprava týká povrchu dálnice D 2 v km -0,4 až 3,2 vpravo (směr Bratislava), kde je příměstská intenzita provozu velmi vysoká většinu dne, bude v místě MÚK 3 ve směru do Brna vedena jedním průběžným jízdním pruhem a druhý bude využit na plynulé odbočení a následně nájezd na D 2 z MÚK 3.
V místech, kde budou postupovat práce pokládky AB povrchu, bude provoz lokálně veden v režimu 1 + 1.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva