Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Časy - Ostrov

08.12.2018 17:15 | Zprávy

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo v úterý 4. prosince výstavbu dálnice D35 v úseku Časy – Ostrov. Dálnice D35 je plánována v trase Jičín – Hradec Králové – Olomouc – Lipník nad Bečvou a po dokončení bude s celkovou délkou přes 200 kilometrů druhou nejdelší dálnici v ČR. D35 je také v celé svojí délce součástí globální sítě TEN-T evropských dopravních koridorů.

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo výstavbu dálnice D35 v úseku Časy - Ostrov
Foto: ŘSD
Popisek: Logo ŘSD

„Výstavba dnes zahajovaného dálničního úseku umožní převedení dopravy ze silnice I/35 mezi Holicemi a  Zámrskem. Potřebnost a naléhavost stavby vyplývá z dopravní funkce a  zatížení silnice I/35, která je v současné době na hranici únosnosti z hlediska kapacity i bezpečnosti dopravy. Důležitá je také výstavba navazujícího úseku mezi Opatovicemi nad Labem a Časy, který máme v plánu zahájit na jaře příštího roku,“ okomentoval zahájení stavby generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Stavebně zajímavým je most nad železniční tratí, kde je zároveň umístěna železniční stanice Uhersko. Most je situován mezi obcemi Uhersko a Turov nad Loučnou. Niveleta dálnice vede v místě opěr cca 11,0 m nad stávajícím terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Most je navržen jako jedna nosná konstrukce pro oba směry dálnice. Konstrukci tvoří střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50,0 + 72,0 + 50,0 m s prefabrikovanými vzpěrami s dobetonovanou horní deskou mostovky. Protože je nutné omezit provoz na žel. trati na co nejkratší dobu, byl zvolen ojedinělý postup výstavby mostu. Podél železniční tratě budou vybetonována vahadla, vždy jedno na každé straně kolejí. Vahadla budou provedena na pevné skruži. Postupně budou nainstalovány železobetonové prefabrikované vzpěry a dobetonována deska mostovky nad vzpěrami. Dále bude zřízena kruhová dráha pro otáčení mostu v prostoru krajního pole. Následně se konstrukce kolem svislé osy pilíře otočí nad kolejiště a konce vahadel se navedou pro betonáž uzavírací lamely. Bude provedena uzavírací lamela a kompletace příčného řezu ve střední části mostu. Příslušenství a dokončovací práce na mostě budou probíhat klasickým způsobem.

Stavba je spolufinancována v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020 z Fondu soudržnosti.

D35 časy - Ostrov

Hlavní trasa:
délka: 14 700 m
kategorie: D 25,5/120
plocha vozovek: 323 000 m2
počet stavebních objektů: 155

Zhotovitel: EUROVIA + Metrostav + Swietelsky
Cena stavby dle smlouvy: 3 232 mil. Kč bez DPH
Termín výstavby: 44 měsíců do zprovoznění

Společně s tímto úsekem má Ředitelství silnic a dálnic v realizaci 135 kilometrů dálnic a 60 kilometrů silnic I. třídy v celkové hodnotě 42,8 mld. Kč s DPH. ŘSD plánuje do konce roku zahájit ještě stavbu dálnice D3 Hodějovice – Třebonín v délce 12,5 kilometru.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jiří Strýček byl položen dotaz

Důchodová reforma

Jak vysvětlíte, že SPD je schopné s vládou jednat o důchodech a prý i nějaké jejich návrhy připouští, ale vy se s vládou nedomluvíte? Není problém u vás? A chápu správně, že pokud vyhrajete volby, tak celou reformu, kterou tato vláda schválí zrušíte? A máte za ni už náhradu? Protože když jste byli v...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

19:15 ICOMOS oceňuje kvalitu studie obnovy Vyšehradského mostu i postoj ministra Kupky

Studie obnovy železničního mostu pod Vyšehradem představená Nadačním fondem Vyšehradský most vyhovuj…