Ředitelství vodních cest: V Brandýse nad Labem začala stavba dalšího veřejného přístaviště pro malá plavidla

10.03.2024 7:14 | Tisková zpráva

Nové plovoucí molo, které umožní 12 rekreačním lodím přistát v těsné blízkosti centra města, vyrůstá v Brandýse nad Labem. Jeho stavbu v pátek zahájil ministr dopravy Martin Kupka s ředitelem Ředitelství vodních cest ČR Lubomírem Fojtů a starostou města Brandýs nad Labem Robertem Pechou.

Ředitelství vodních cest: V Brandýse nad Labem začala stavba dalšího veřejného přístaviště pro malá plavidla
Foto: Ředitelství vodních cest ČR
Popisek: Ředitelství vodních cest ČR

Veřejná přístaviště pro malá plavidla umožňují turistům, plavícím se po vodní cestě, až na 48 hodin zdarma vyvázat plavidlo a za poplatek doplnit pitnou vodu nebo připojit loď na elektřinu.

„Přístaviště v Brandýse nad Labem zprovozníme v červnu letošního roku. V prvním pololetí pak začnou turistům sloužit nová přístaviště v Kolíně, Ústí nad Labem-Brné a v Davli na Vltavě. Dokončíme tak loni započatou sérii budování přístavišť na Labsko-vltavské vodní cestě. Výstavbou souvislé sítě veřejných přístavišť chceme podporovat cestovní ruch podél našich řek,“ uvádí ministr dopravy Martin Kupka.

„Přístaviště je konstruováno obdobně jako většina nových přístavišť pro malá plavidla, která jsme doposud postavili,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel investora a budoucího provozovatele Ředitelství vodních cest ČR a upřesňuje: „Plovoucí pontony s dřevěnou pochozí plochou jsou pomocí speciálního mechanismu upevněny ke břehu tak, aby se pohybovaly nahoru a dolů v závislosti na kolísání hladiny řeky. Rozdíl hladin je v tomto místě neobvykle velký a může dosahovat za největších povodní až 3,4 m.“

Brandýs nad Labem získá závěrem letošního roku ještě samostatné přístaviště pro osobní lodní dopravu na plavebním kanálu, u kterého se připravuje soutěž na zhotovitele.

„Jsme rádi, že na řece, která je významným znakem našeho města, vznikne zařízení pro pohodlné kotvení vodních turistů. Budou tak moci zakotvit a navštívit zajímavosti našeho historického města, např. Brandýský zámek, nebo poutní místo Stará Boleslav – kolébku české státnosti. Doposud neměli z lodí kde bezpečně vystoupit,“ říká starosta města Robert Pecha a dodává: „Aby mohlo být nové přístaviště plně využíváno, vybuduje město k molu přístupový chodník.“

Plovoucí molo bude mít délku 62 m, šířku 2,5 m a lávka zajistí bezbariérový přístup na břeh. K hlavnímu molu bude připevněno šest šikmých výložníků, které umožní vyvázání dvanácti malých plavidel maximální délky 20 metrů. V případě velké vody nebo mimo plavební sezonu se výložníky sklopí podél mola a nebudou tvořit žádnou překážku. Odběr vody a elektřiny do plavidel bude zajištěn pomocí tří odběrných sloupků s ovládáním čipovou Přístavní kartou, tak jako na jiných přístavištích Ředitelství vodních cest ČR.

„I když stavba přístaviště probíhá v těsné blízkosti lesoparku Ostrůvek, provoz na cestách, procházejících parkem, ovlivní jen minimálně. Většina stavebních prací bude probíhat z vody. Pouze zpočátku budou podél cest v parku přivedeny inženýrské sítě,“ uvádí Roman Krupička za zhotovitele stavby firmu LABSKÁ, strojní a stavební společnost, s.r.o.

Stavební náklady ve výši 24,9 milionu korun bez DPH financuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Ředitelství vodních cest ČR je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb, nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…