Projekt je součástí programu výstavby veřejných přístavišť na vodní cestě pro podporu rekreační plavby, který Ředitelství vodních cest ČR dlouhodobě realizuje. „Rekreační plavba je čím dál oblíbenější a výstavbou sítě přístavišť umožníme turistům opustit na chvíli vodní cestu a navštívit přilehlé turistické zajímavosti v Polabí. Nechceme, aby zůstali izolování na řece bez možnosti bezpečně přistát, poznat okolí a přenocovat,“ říká Martin Kupka, ministr dopravy, a dodává: „Věřím, že jak toto přístaviště, ale i další nově budovaná v jiných městech kraje zařadí Labe po bok oblíbených vodních cest pro cestovní ruch,“ dodal.
Přístaviště se nachází v blízkosti lávky pro pěší nedaleko centra města. „Vzájemná blízkost obou přístavišť je příležitostí, aby cestující z osobních lodí i turisté na malých plavidlech využívali nový přístup do města od vody a je ekonomicky výhodná i z hlediska stavebních prací a společného zázemí,“ upozorňuje Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, které je investorem a budoucím provozovatelem přístaviště. Investici Ředitelství vodních cest doplňuje výstavba přívodního vodovodního řadu, který financuje město Čelákovice a který kromě zásobování přístaviště pitnou vodou rozšiřuje stávající vodovodní síť v přilehlé lokalitě s možností připojení dalších objektů.
"Za město Čelákovice jsme přesvědčeni, že nově vybudované přístaviště na Labi přispěje k podpoře cestovního ruchu a trávení volného času jak místních obyvatel, tak návštěvníků. Velkou výhodu vnímáme v tom, že přístaviště bude možné užívat bezplatně. V roce 2023 zaměříme celoměstské oslavy na téma Do Čelákovic po trati i po vodě, kdy si připomeneme význam řeky a železnice pro rozvoj města u příležitosti 150 let od příjezdu prvního vlaku do Čelákovic. Oslavy spojené s jízdami nostalgických vlaků i plavbou lodí po Labi se uskuteční v sobotu 16. září 2023," uvedl starosta města Čelákovic Josef Pátek.
Nové přístaviště pro osobní lodní dopravu bude umístěno u levého břehu v těsné blízkosti lávky pro pěší. Bude tvořeno ocelovým plovoucím molem o rozměrech 9 x 4 m. Pro nástup a výstup cestujících z lodí budou sloužit dvě výškové úrovně mola, které tak lépe vyhoví plavidlům s různou výstupní výškou. Můstek je také vybaven úvaznými prvky pro vyvázání plavidla do délky 85 metrů a lávkou na břeh délky 11 m pro bezbariérový přístup.
Stání pro malá plavidla bude umístěno asi 85 metrů dále proti proudu. Molo tvoří 10 samostatných, vzájemně pružně spojených železobetonových pontonů o celkové délce 83,2 m a šířce 2,5 m. Paluba mola bude dřevěná s protiskluzovou úpravou. Plovoucí molo se břehem spojí dvě bezbariérové přístupové lávky. Šikmé sklopné výložníky umožní vyvázání až 16 plavidel.
Na obou přístavištích je stání až po dobu 48 hodin bezplatné a pomocí přístavní karty bude možné z odběrných sloupků čerpat elektřinu a vodu. Díky této novince nebudou lodě poprvé ve Středočeském kraji potřebovat při stání naftové agregáty a malé čluny i velké osobní lodě si pohodlně doplní palubní tanky pitnou vodou. Obě mola budou pro bezpečný provoz osvětlena. Mola mají konstrukci, která umožní jejich trvalé ponechání na místě i přes zimu a bezpečně odolá i největším povodním na Labi.
Stavební náklady ve výši 10,5 mil. Kč bez DPH v případě přístaviště pro osobní lodní dopravu a 25,45 mil. Kč bez DPH u přístaviště pro malá plavidla financuje Státní fond dopravní infrastruktury. Stavbu realizuje LABSKÁ, strojní a stavební společnost s.r.o.
Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC ČR) je organizační složkou státu, zřízenou Ministerstvem dopravy k zabezpečení přípravy a realizace výstavby a modernizace dopravně významných využívaných vodních cest a dalších staveb nutných pro provoz na vodních cestách.
Ředitelství vodních cest ČR rovněž provozuje veřejné přístavy a přístaviště i remorkér BESKYDY.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva