Regionální potraviny a představení nové služby pro zákazníky prodejen COOP

28.08.2012 16:08 | Zprávy

Skupina COOP se na mezinárodním veletrhu Země Živitelka v Českých Budějovicích prezentuje prostřednictvím velké expozice v pavilonu T1 a konferencí „Trh českých a regionálních potravin“. Konference je organizována v rámci Družstevního dne a s odkazem na OSN vyhlášený rok 2012 Mezinárodním rokem družstev.

Regionální potraviny a představení nové služby pro zákazníky prodejen COOP
Foto: Hans Štembera
Popisek: Potraviny, ilustrační foto

Veletrh se uskuteční od 30. 8. 2012 do 4. 9. 2012

Konference „Trh českých a regionálních potravin“ pořádaná ve spolupráci s Družstevní asociací České republiky a spojená s následnou tiskovou konferencí a ochutnávkami regionálních výrobků je jednou z lákadel veletrhu, zejména pro odbornou veřejnost. Konference se bude zabývat aktuálními tématy maloobchodního trhu, konkrétně postavení českých, regionálních výrobků a jejich dodavatelů na něm.

Význam regionálních potravin dlouhodobě roste a je důležité, aby obchodníci podporovali kvalitní, regionální producenty. Právě regionální výrobci udržují zaměstnanost v regionech a podporují udržení tradičních hodnot. Skupina COOP dlouhodobě prodej regionálních výrobků podporuje a je prodejcem s jedním z největších zastoupení těchto výrobků v prodejnách. Mnoho z členských družstev Skupiny COOP úspěšně provozuje vlastní programy na podporu regionálních potravin. Za všechny můžeme uvést program Jednoty v Českých Budějovicích „Kvalitní potraviny z našeho regionu“, nebo program Konzumu v Ústí nad Orlicí „U nás doma“.

V diskuzi na konferenci, jež bude moderovat šéf skupiny COOP Zdeněk Juračka vystoupí ředitel Budějovického Budvaru Jiří Boček, ředitel firmy Madeta Milan Teplý, poradce ministra zemědělství ČR František Sládek, Account Director Ogilvy & Mather Radek Báča a ředitel Jednoty SD České Budějovice Jaroslav Froulík.

Konference se je možné zúčastnit v pavilonu Z na Výstavišti v Českých Budějovicích 31. 8. 2012 od 10:00.

Kromě konference se Skupina COOP na veletrhu představuje velkou expozicí „COOP pro 21. století“ v pavilonu T1. V ostrém provozu představí COOP na stánku především nejnovější službu pro své zákazníky: placení složenek a vklady na bankovní účty. Skupina COOP na veletrhu rovněž představí rozvinutí konceptu vlastních značek.

Cílem Skupiny COOP je co nejvíce se přiblížit svým zákazníkům, a to nejen nabídkou sortimentu, ale také nabízenými službami. Proto se Skupina COOP ve spolupráci s Era/Poštovní spořitelnou zaměřila ve svých prodejnách na vytvoření co nejkomplexnějšího servisu pro zákazníky.

Finanční a další služby poskytované v prodejnách COOP

Bezhotovostní placení

Centrálním nákupem více než 2200 platebních terminálů a uzavřením dohody o akceptaci bezhotovostních plateb s ČSOB zajistila skupina COOP možnost využívání této již samozřejmé služby za výhodných podmínek ve většině svých městských i vesnických prodejen. Drtivá většina prodejen je tak z hlediska infrastruktury pro poskytování finančních služeb plně srovnatelná s nadnárodními konkurenty. V roce 2011 zrealizovala síť prodejen COOP více než 2,75 miliónu bezhotovostních transakcí.

Výběr hotovosti na pokladně

Moderní a stále více oblíbená služba výběru hotovosti na pokladně, známá pod názvem CashBack, umožňuje na označených pokladnách prodejen COOP vybrat pohodlně a rychle hotovost až 1.500 Kč. Stačí, aby měl zákazník některou z platebních karet karetních asociací MasterCard nebo Visa a uhradil nákup v hodnotě minimálně 300 Kč. Výběr peněz na pokladně prodejen COOP je pro zákazníky pohodlnější, nemusí již kvůli vybírání hotovosti ztrácet čas hledáním a chozením na jiné výdejní místo, protože mají vše k dispozici ve „své“ prodejně. Při výběru peněz na pokladně pomocí karty Poštovní spořitelny nebo ČSOB je služba poskytována zdarma, takže zákazníci s těmito kartami ušetří za bankovní poplatky. V roce 2011 proběhlo více než 80.000 výběrů hotovosti.

Placení složenek a vklady na bankovní účty

Čas i peníze budou moci zákazníci prodejen COOP ušetřit i prostřednictvím nově zaváděné služby umožňující placení složenek, úhradu faktur a vkládání peněz na bankovní účet v hotovosti nebo prostřednictvím platební karty. Nabídka této služby je od prosince 2011 ověřovaná ve vybrané síti prodejen COOP ve dvou lokalitách. V průběhu roku 2012 se plánuje její masové rozšíření do významné části obchodní sítě COOP. Služba bude v ostrém provozu a ve dvou variantách řešení představena na stánku skupiny COOP na veletrhu Země Živitelka 2012.

Dobíjení kreditu mobilních telefonů

Tato u zákazníků oblíbená služba umožňuje rychlé dobití kreditu mobilních telefonů na prodejně. Dobíjení se provádí prostřednictvím platebního terminálu, zájem o dobití meziročně stoupá, ve třetím roce od zavedení služby se v síti prodejen COOP uskutečnilo souhrnně více než 1,2 miliónu transakcí.

Poskytování poštovních služeb na základě smlouvy s Českou poštou

Prodejny COOP hledají nové cesty, jak naplňovat očekávání svých zákazníků. Jednou z novinek je poskytování poštovních služeb na základě smlouvy s Českou poštou, a to buď širší nabídkou služeb s větším rozsahem hodin pro veřejnost nebo formou využití prodejny COOP jako výdejního místa k vydávání uložených zásilek. Spolupráce byla zahájena v řádu jednotek míst v průběhu roku 2011. V souvislosti s probíhající optimalizací sítě podacích pošt se v roce 2012 předpokládá zavedení poštovních služeb v desítkách dalších venkovských prodejen COOP.

Více o skupině COOP

O značce COOP

COOP je mezinárodně používanou obchodní značkou družstev spotřebitelů (consumer cooperatives), která začala vznikat v polovině 19. století v okolí anglického Manchesteru a velmi rychle se rozšířila do mnoha zemí světa včetně území současné České republiky. Značka COOP vyjadřuje výstižně a v mnoha jazycích princip fungování družstva – kooperaci jeho členů, kteří jsou současně spotřebiteli družstvem prodávaných spotřebních produktů. Obdobně přiléhavé byly a nadále jsou také nejpoužívanější značky českých spotřebních družstev Jednota a Konzum.

V České republice je COOP zastřešující značkou nejširší sítě prodejen potravin a zboží denní potřeby sdružující zhruba 2.800 prodejen s celkovou prodejní plochou 400.000 m2. Česká a moravská spotřební družstva dohromady zaměstnávají více než 15.000 lidí, mají více než 250.000 členů a souhrn jejich tržeb je řadí na 6. místo mezi maloobchodními prodejci potravin působícími v České republice. Ve Švýcarsku, Itálii, Finsku i na Slovensku je COOP lídrem maloobchodního trhu prodeje potravin a silné postavení má rovněž ve Skandinávii, Velké Británii, Japonsku a dalších asijských zemích. Prostřednictvím svého zájmového sdružení a společného nákupu rozvíjejí česká a moravská spotřební družstva spolupráci s mnoha partnerskými organizacemi, především z Evropy.

COOP. Všechno dobré.

Spotřební družstva a další organizace, které mají právo používat v České republice obchodní značku a logo COOP se prezentují jako členové skupiny COOP a hodnoty spojované se značkou komunikují mj. sloganem „COOP. Všechno dobré.“ Strategické plány a projekty skupiny COOP směřují k podpoře tržních pozic spotřebních družstev, zlepšení kvality a rozšíření služeb pro zákazníky a ke zvýšení účinnosti jednotné komunikace pod zastřešující značkou COOP.

Počínaje rokem 2008 je jedním z klíčových projektů skupiny zavádění moderních informačních a telekomunikačních technologií a jejich prostřednictvím rozšiřování nabídky finančních a dalších služeb s přidanou hodnotou pro zákazníky napříč sítí prodejen COOP. Tyto služby poskytuje většina prodejen COOP ve spolupráci s Československou obchodní bankou, Poštovní spořitelnou a společnostmi AutoCont a Global Payments Europe.

Svaz českých a moravských spotřebních družstev (SČMSD) provozuje 11 středních škol zaměřených převážně na obchodně ekonomické a gastronomické obory a oblast služeb a také Manažerský institut COOP. SČMSD prostřednictvím své dceřiné společnosti také provozuje formou výlučné národní franšízy půjčovnu automobilů pod celosvětově známou obchodní značkou Europcar a podniká i formou svých dalších majetkových účastí.

Věděli jste?

Mimochodem věděli jste, že jeden z nejslavnějších světových fotbalových klubů FC Barcelona funguje na obdobném principu jako družstvo? Populární „Barca“ je vlastněna a řízena svými fanoušky – vice než 170.000 z nich rozhoduje rovným hlasem o dění ve „svém“ klubu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká televize: Adventní koncerty se letos poprvé uskuteční i mimo Prahu, výtěžek opět pomůže čtyřem neziskovým organizacím

11:27 Česká televize: Adventní koncerty se letos poprvé uskuteční i mimo Prahu, výtěžek opět pomůže čtyřem neziskovým organizacím

Jedna z nejdéle fungujících veřejných sbírek v Česku započala svou činnost v roce 1991. Od té doby r…