V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku u traťových a staničních kolejí, výměna kolejového roštu, výstavba nových nástupišť, přestavba stávajících železničních stanic i přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Došlo také k úpravám kabelizace, reprofilaci odvodňovacích příkopů a sanaci kolejového lože a vybraných propustků.
„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující jistě ocení také zkrácení jízdních dob i pohodlnější a bezpečnější pohyb na nově vybudovaných nástupištích,“ shrnul pozitivní dopady stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Stavbaři vybudovali nová ostrovní nástupiště ve stanicích Chrudim, Slatiňany a Hlinsko v Čechách. Rekonstrukcí prošly také mezistaniční úseky Chrást u Chrudimi – Slatiňany a Slatiňany – Chrudim. Mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín došlo ke zřízení nové výhybny Cejřov.
V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou činí 995 777 500 bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 782 768 776 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, GJW Praha, Chládek a Tintěra, Pardubice a HOCHTIEF CZ.
Název stavby | Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou |
---|---|
Investor stavby | Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Zhotovitelé |
EUROVIA CS, a.s. GJW Praha, spol. s r.o. HOCHTIEF CZ, a.s. Chládek a Tintěra, Pardubice a.s. |
Termín zahájení | 5/2015 |
Termín dokončení | 7/2016 |
Celkové náklady stavby | 995 777 500 Kč bez DPH |
Schválený příspěvek EU | 782 768 776 Kč |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva