Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou zlepšila její parametry

06.06.2016 8:16 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry části železniční trati Pardubice – Havlíčkův Brod. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům.

Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou zlepšila její parametry
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy železničního svršku a spodku u traťových a staničních kolejí, výměna kolejového roštu, výstavba nových nástupišť, přestavba stávajících železničních stanic i přejezdů a obnova sdělovací a zabezpečovací techniky. Došlo také k úpravám kabelizace, reprofilaci odvodňovacích příkopů a sanaci kolejového lože a vybraných propustků.

„Přínosem revitalizace je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti na trati. Cestující jistě ocení také zkrácení jízdních dob i pohodlnější a bezpečnější pohyb na nově vybudovaných nástupištích,“ shrnul pozitivní dopady stavby generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Stavbaři vybudovali nová ostrovní nástupiště ve stanicích Chrudim, Slatiňany a Hlinsko v Čechách. Rekonstrukcí prošly také mezistaniční úseky Chrást u Chrudimi – Slatiňany a Slatiňany – Chrudim. Mezi zastávkami Vrbatův Kostelec a Prosetín došlo ke zřízení nové výhybny Cejřov.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 3 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou dopravní síť TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, snížení provozních nákladů a zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou činí 995 777 500 bez DPH. Investorem byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do maximální výše 782 768 776 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotoviteli stavby byly společnosti EUROVIA CS, GJW Praha, Chládek a Tintěra, Pardubice a HOCHTIEF CZ.

Název stavby Revitalizace trati Pardubice – Ždírec nad Doubravou
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Zhotovitelé EUROVIA CS, a.s.
GJW Praha, spol. s r.o.
HOCHTIEF CZ, a.s.
Chládek a Tintěra, Pardubice a.s.
Termín zahájení 5/2015
Termín dokončení 7/2016
Celkové náklady stavby 995 777 500 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 782 768 776 Kč

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Policie ČR: Drogy v dobách totality

16:14 Policie ČR: Drogy v dobách totality

Národní protidrogová centrála oslavila 33. výročí svého vzniku. Během slavnostního programu ředitel,…