SANEP: Autobazar AAA Auto dominuje českému trhu, pro české zákazníky je nejdůvěryhodnější, ukázal průzkum

25.09.2012 11:20 | Zprávy

Za celkově nejdůvěryhodnější považuje většina respondentů autobazar AAA Auto, s mírným odstupem pak následuje pražský autobazar Auto ESA. V průzkumu odpovídalo téměř 13 tisíc respondentů se zkušeností s autobazary.

SANEP: Autobazar AAA Auto dominuje českému trhu, pro české zákazníky je nejdůvěryhodnější, ukázal průzkum
Foto: Hans Štembera
Popisek: Škoda Superb

Autobazar AAA Auto, u něhož průzkum potvrdil téměř 100% znalost značky, pak dosáhl nejlepšího hodnocení v oblasti spokojenosti s nákupem vozidla, kvalitou obsluhy, vozů, spokojenosti s reklamacemi, nabídkou inančních služeb, pestrosti nabídky vozů a podávání užitečných in ormací o nabízených vozech.

V porovnání s největšími autobazary AAA Auto a Auto ESA je pak zajímavým výsledkem hodnocení autobazaru Štěpánek Auto, který podle většinového názoru nejférověji informuje klienty o cenách vozů.

Ukázal to e kluzivní průzkum společnosti SANEP, který se zaměřil na hodnocení a srovnání čtveřice autobazarů, které mají masivní reklamní podporu, největší nabídku vozů a dlouhodobou existenci. Této čtveřici pochopitelně dominuje největší domácí autobazar AAA Auto, který má největší počet poboček po celé ČR a jako jediný obchoduje se svými akciemi na burze. Vzhledem k mediálnímu zájmu zejména o autobazar AAA Auto a průzkumům ostatních agentur, které se v letošním roce zabývaly hodnocením vybraných autobazarů, nabízí společnost SANEP nezávislý průzkum, který mapuje názory a zkušenosti 12.983 respondentů, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s uvedenými autobazary.

Exkluzivní internetový on/off-line průzkum byl ve spolupráci s renomovaným nezávislým motoristickým novinářem Milanem Jiroušem proveden ve dnech 5. -14. září 2012 na vybrané skupině 12.983 dotázaných, kteří představují respondentní vzorek obyvatel ČR ve věku 18 a více let, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s autobazary. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu (více než 220 tisíc registrovaných uživatelů) 48.982 dotázaných. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.

Výsledky šetření společnosti SANEP vycházejí v případě hodnocení jednotlivých autobazarů pouze z názorů respondentů, kteří mají bezprostřední nebo osobní zkušenost z daným autobazarem. Respondentní vzorek AAA Auto (N=12.537), Auto ESA (N=2.281), Štěpánek Auto (N=1.596), MamaCar (N=832). Srovnání jednotlivých autobazarů pak vychází z hodnocení 649 respondentů, kteří mají osobní či zprostředkovanou zkušenost se všemi sledovanými autobazary.

Komentář motoristického novináře Milana Jirouše:

Úroveň trhu s ojetými vozy je v porovnání s předchozími lety opravdu vysoká, přesto se najde řada oblastí, kde je stále co zlepšovat. Narážím tím především na obrovské množství vozů se stočeným počítadlem ujeté vzdálenosti, ale i řadu omlazených vozidel. To jsou známá fakta.

Důležitou úlohu v tomto směru hraje autobazar, tedy pokud se budeme bavit o automobilech prodávaných touto cestou. Dnes má každý obchodník s ojetými vozy určité možnosti, jak ověřit stav počítadla ujeté vzdálenosti a pak je už jen na něm, aby kupujícího o případném podezření na nesprávnost údaje upozornil. Nakonec autobazary tyto poznatky využívají i při jednání o výkupní ceně vozu. Nebudu teď spekulovat, kdo zákazníky na nesrovnalosti poctivě upozorní, a kdo ne. Nakonec tímto problémem se stáčením tachometrů se průzkum nezabýval, nepřinesl by žádná nová zjištění.

V průzkumu figurují čtyři velcí prodejci ojetin, které řada motoristů zná z reklamních spotů, někteří u nich i pořizovali vůz. AAA AUTO má jasnou výhodu v množství poboček po celé České republice, čímž je zajištěna nejen dobrá známost značky, ale znamená to i další prodejní výhody. Společnost AAA AUTO například může cílit nabídku na jednotlivé regiony podle preferencí tamních řidičů nebo převážet vozy z pobočky na pobočku, pokud si zájemce vyhlédl vůz vystavený jinde. Bohatost nabídky AAA AUTO tak nemá konkurenci.

Velký počet prodaných vozidel pak znamená i řadu poznatků, které autobazar archivuje, a jsou k dispozici, pokud se vůz v budoucnu na prodejní plochu opět vrátí. Stejným způsobem ale postupují i další velké bazary, jako je třeba Auto ESA.

Průzkum odhalil také nespokojenost motoristů s tím, jak některé bazary informují o cenách. Jedná se o nešvar českého trhu, kdy má dominantní místo na cenovce částka, jíž prodejce požaduje za vůz prodaný formou leasingu nebo úvěru. Cena v hotovosti je přitom vyšší a bývá uvedena drobným písmem. Jistě není třeba zdůrazňovat, že při využití některého z finančních produktů skutečná zaplacená částka přirozeně neroste.

Pokud se budeme bavit o reklamacích, zde vidím velký posun. V posledních letech se přístup řady obchodníků s ojetými automobily citelně zlepšil a snaží se nespokojeným motoristům vyjít vstříc. Zde je třeba upozornit na skutečnost, že se bavíme o obchodu s použitým zbožím, jímž ojetiny jsou. Ani u férově obchodovaných vozidel nelze zaručit, že budou pracovat zcela bez problému i za měsíc či za půl roku. Nikdo nemůže vědět, jak se předchozí majitel k autu choval, navíc je nutné počítat s jeho opotřebením a související údržbou. Pokud na ojetinu není smluvně poskytnuta záruka na výskyt závad, z hlediska zákona existuje právo reklamace pouze na vady, jež měl vůz již v okamžik prodeje (nevztahuje se na opotřebení). Je dobrou zprávou, že někteří prodejci řeší reklamace i nad rámec této povinnosti. Na druhou stranu stále existují i nepoctiví obchodníci, kteří se snaží svým povinnostem všemožně vyhnout. Takový přístup lze očekávat spíše u menších bazarů, kde nemají takové obavy z poškození jména, pokud by se problém dostal na veřejnost. Velký obchodník je mnohem více na očích, má ve vozech více peněz a proto zde lze předpokládat větší snahu o zachování dobré pověsti.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

22:08 Správa jeskyní ČR: Čerti s Mikulášem přijdou za dětmi do Výpustku, Koněprus i Mladče

V peklo s čerty i Mikulášem se na přelomu listopadu a prosince změní tři zpřístupněné jeskyně –Výpus…