Autobazar AAA Auto, u něhož průzkum potvrdil téměř 100% znalost značky, pak dosáhl nejlepšího hodnocení v oblasti spokojenosti s nákupem vozidla, kvalitou obsluhy, vozů, spokojenosti s reklamacemi, nabídkou inančních služeb, pestrosti nabídky vozů a podávání užitečných in ormací o nabízených vozech.
V porovnání s největšími autobazary AAA Auto a Auto ESA je pak zajímavým výsledkem hodnocení autobazaru Štěpánek Auto, který podle většinového názoru nejférověji informuje klienty o cenách vozů.
Ukázal to e kluzivní průzkum společnosti SANEP, který se zaměřil na hodnocení a srovnání čtveřice autobazarů, které mají masivní reklamní podporu, největší nabídku vozů a dlouhodobou existenci. Této čtveřici pochopitelně dominuje největší domácí autobazar AAA Auto, který má největší počet poboček po celé ČR a jako jediný obchoduje se svými akciemi na burze. Vzhledem k mediálnímu zájmu zejména o autobazar AAA Auto a průzkumům ostatních agentur, které se v letošním roce zabývaly hodnocením vybraných autobazarů, nabízí společnost SANEP nezávislý průzkum, který mapuje názory a zkušenosti 12.983 respondentů, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s uvedenými autobazary.
Exkluzivní internetový on/off-line průzkum byl ve spolupráci s renomovaným nezávislým motoristickým novinářem Milanem Jiroušem proveden ve dnech 5. -14. září 2012 na vybrané skupině 12.983 dotázaných, kteří představují respondentní vzorek obyvatel ČR ve věku 18 a více let, kteří mají osobní nebo zprostředkovanou zkušenost s autobazary. Celkově se průzkumu společnosti SANEP zúčastnilo v rámci respondentního panelu (více než 220 tisíc registrovaných uživatelů) 48.982 dotázaných. Kontrola daného vzorku byla provedena triangulační datovou metodou.
Výsledky šetření společnosti SANEP vycházejí v případě hodnocení jednotlivých autobazarů pouze z názorů respondentů, kteří mají bezprostřední nebo osobní zkušenost z daným autobazarem. Respondentní vzorek AAA Auto (N=12.537), Auto ESA (N=2.281), Štěpánek Auto (N=1.596), MamaCar (N=832). Srovnání jednotlivých autobazarů pak vychází z hodnocení 649 respondentů, kteří mají osobní či zprostředkovanou zkušenost se všemi sledovanými autobazary.
Komentář motoristického novináře Milana Jirouše:
Úroveň trhu s ojetými vozy je v porovnání s předchozími lety opravdu vysoká, přesto se najde řada oblastí, kde je stále co zlepšovat. Narážím tím především na obrovské množství vozů se stočeným počítadlem ujeté vzdálenosti, ale i řadu omlazených vozidel. To jsou známá fakta.
Důležitou úlohu v tomto směru hraje autobazar, tedy pokud se budeme bavit o automobilech prodávaných touto cestou. Dnes má každý obchodník s ojetými vozy určité možnosti, jak ověřit stav počítadla ujeté vzdálenosti a pak je už jen na něm, aby kupujícího o případném podezření na nesprávnost údaje upozornil. Nakonec autobazary tyto poznatky využívají i při jednání o výkupní ceně vozu. Nebudu teď spekulovat, kdo zákazníky na nesrovnalosti poctivě upozorní, a kdo ne. Nakonec tímto problémem se stáčením tachometrů se průzkum nezabýval, nepřinesl by žádná nová zjištění.
V průzkumu figurují čtyři velcí prodejci ojetin, které řada motoristů zná z reklamních spotů, někteří u nich i pořizovali vůz. AAA AUTO má jasnou výhodu v množství poboček po celé České republice, čímž je zajištěna nejen dobrá známost značky, ale znamená to i další prodejní výhody. Společnost AAA AUTO například může cílit nabídku na jednotlivé regiony podle preferencí tamních řidičů nebo převážet vozy z pobočky na pobočku, pokud si zájemce vyhlédl vůz vystavený jinde. Bohatost nabídky AAA AUTO tak nemá konkurenci.
Velký počet prodaných vozidel pak znamená i řadu poznatků, které autobazar archivuje, a jsou k dispozici, pokud se vůz v budoucnu na prodejní plochu opět vrátí. Stejným způsobem ale postupují i další velké bazary, jako je třeba Auto ESA.
Průzkum odhalil také nespokojenost motoristů s tím, jak některé bazary informují o cenách. Jedná se o nešvar českého trhu, kdy má dominantní místo na cenovce částka, jíž prodejce požaduje za vůz prodaný formou leasingu nebo úvěru. Cena v hotovosti je přitom vyšší a bývá uvedena drobným písmem. Jistě není třeba zdůrazňovat, že při využití některého z finančních produktů skutečná zaplacená částka přirozeně neroste.
Pokud se budeme bavit o reklamacích, zde vidím velký posun. V posledních letech se přístup řady obchodníků s ojetými automobily citelně zlepšil a snaží se nespokojeným motoristům vyjít vstříc. Zde je třeba upozornit na skutečnost, že se bavíme o obchodu s použitým zbožím, jímž ojetiny jsou. Ani u férově obchodovaných vozidel nelze zaručit, že budou pracovat zcela bez problému i za měsíc či za půl roku. Nikdo nemůže vědět, jak se předchozí majitel k autu choval, navíc je nutné počítat s jeho opotřebením a související údržbou. Pokud na ojetinu není smluvně poskytnuta záruka na výskyt závad, z hlediska zákona existuje právo reklamace pouze na vady, jež měl vůz již v okamžik prodeje (nevztahuje se na opotřebení). Je dobrou zprávou, že někteří prodejci řeší reklamace i nad rámec této povinnosti. Na druhou stranu stále existují i nepoctiví obchodníci, kteří se snaží svým povinnostem všemožně vyhnout. Takový přístup lze očekávat spíše u menších bazarů, kde nemají takové obavy z poškození jména, pokud by se problém dostal na veřejnost. Velký obchodník je mnohem více na očích, má ve vozech více peněz a proto zde lze předpokládat větší snahu o zachování dobré pověsti.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva