ŠKODA i navzdory vývoji na trhu v listopadu rostla

16.12.2012 9:00 | Zprávy

Dodávky vozů ŠKODA zákazníkům na celém světě vzrostly v listopadu 2012 o 3,8 procent i přes nepříznivý vývoj na světových trzích.

ŠKODA i navzdory vývoji na trhu v listopadu rostla
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Dodávky zákazníkům vzrostly na 77 900 vozů (Stejný měsíc minulého roku: 75 000 vozů). Od ledna do listopadu vzrostly prodeje o 6,9 procent na zhruba 873 000 vozů (leden až listopad 2011: 816 800). 

„I přes ztížené podmínky na trhu se nám opět podařilo zvýšit naše dodávky,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA za oblast prodeje a marketingu. „Mimořádně pozitivní je náš listopadový růst v západní Evropě, kde jsme navzdory tržnímu vývoji zlepšili naši pozici. Situace na trzích zůstává i nadále náročná. I přesto však pokračujeme v naší modelové ofenzívě,“ dodává Eichhorn.
 
V západní Evropě zvýšila ŠKODA v listopadu dodávky zákazníkům o 4,3 procenta na 28 200 vozů (listopad 2011: 27 000) navzdory citelně klesajícímu celkovému trhu. Také v dosavadním průběhu roku se ŠKODA rozvíjela podstatně lépe než trh: Dodávky značky ŠKODA v období leden až listopad činily 331 900 vozů (leden až listopad 2011: 336 800). Tržní podíl v prvních jedenácti měsících poprvé vzrostl na více než 3 procenta, z 2,8 procent ve stejném období minulého roku. Silné přírůstky zaznamenala česká automobilka v listopadu na svých nejsilnějších západoevropských trzích – ve Velké Británii (plus 30,2 procent) a v Německu (plus 15,2 procent).
 
Ve východní Evropě dosáhla ŠKODA v listopadu nárůstu v počtu dodávek o 7,9 procent na 12 400 vozů (listopad 2011: 11 500). Od ledna do listopadu zvýšila značka své dodávky o 26,7 procenta na 123 500 vozů (leden až listopad 2011: 97 400). Tím dosáhla téměř třikrát vyššího růstu než celkový trh, který ve stejném období vzrostl o 9,4 procent. Tržní podíl značky ŠKODA na konci listopadu činil přibližně 4,1 procento ve srovnání s podílem 3,5 procenta ve stejném období loňského roku. Jako důležitý motor odbytu se opět projevilo Rusko. Dodávky zákazníkům zde v listopadu vzrostly o 12,5 procent na více než 9 000 vozů (listopad 2011: 8 000). Po červnu 2012 je tak listopad druhým nejlepším měsícem v historii značky ŠKODA na ruském trhu. V prvních jedenácti měsících vzrostly dodávky značky ŠKODA v Rusku o 36,6 procent na téměř 89 100 vozů, tržní podíl se zvýšil na 3,6 procenta (leden až listopad 2011: 2,9 procenta). Začátkem prosince byla v Rusku zahájena sériová výroba modelu ŠKODA Yeti.
 
Ve střední Evropě dodala ŠKODA v listopadu zákazníkům 10 200 vozů (listopad 2011: 10 600). V prvních jedenácti měsících vzrostly prodeje značky o 1,3 procenta na 114 100 vozů, oproti 112 600 vozům ve stejném období loňského roku. Tržní podíl ve střední Evropě vzrostl v období od ledna do listopadu na 18,8 procent (leden až listopad 2011: 18,5 procent). Dodávky na domácím českém trhu vzrostly do konce listopadu o 1,9 procenta na 161 000 vozů (leden až listopad 2011: 158 300).
 
Také v Číně pokračovala ŠKODA v růstovém růstu. V listopadu zaznamenala značka nárůst o 4,9 procent na 21 100 vozů (listopad 2011: 20 200). Do konce listopadu prodala ŠKODA v Číně 225 900 vozů, což v porovnání se stejným obdobím minulého roku představuje nárůst o 7,1 procento (leden až listopad 2011: 211 000).
 
Na indickém trhu dosáhly dodávky značky ŠKODA v listopadu 2 000 vozů (listopad 2011: 2 300). Od ledna do listopadu se ŠKODA na subkontinentu zlepšila o 24,4 procenta na 32 100 dodávek (leden až listopad 2011: 25 800).
 
Dodávky značky ŠKODA zákazníkům v listopadu 2012 (v jednotkách, zaokrouhleno, dle modelů; +/- v procentech oproti stejnému měsíci minulého roku):

ŠKODA Octavia (32 800; -3,7 %)
ŠKODA Fabia (19 300; -8,2 %)
ŠKODA Superb (9 100; -8,0 %)
ŠKODA Yeti (6 800; +4,4 %)
ŠKODA Roomster (2 700; -5,8 %)
ŠKODA Rapid (2 500; nový model)
ŠKODA Citigo (prodej pouze v Evropě: 4 600; nový model)

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Pastuchová byl položen dotaz

Jak podle vás zajistit práci seniorům?

Pravda je, že doba jde dopředu a lidé ve starším věku se mají problém ,,jít s dobou". Ale podle mě to bude problém i do budoucna, třeba pro dnešní 30. Za 30 let mohou řešit stejný problém jako senioři dnes, protože i když jsou třeba technologicky zdatnější než dnešní starší generace, tak za těch 30 ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Kontaktní centra Skupiny ČEZ patří mezi nejlepší na světě

16:25 ČEZ: Kontaktní centra Skupiny ČEZ patří mezi nejlepší na světě

Zákaznická centra, call centra a kontaktní místa společnosti ČEZ Prodej na pobočkách České Pošty zís…