SŽDC: Brněnské hlavní nádraží čekají náročné opravy

19.05.2017 17:49 | Zprávy

Roční přípravy podtrhují náročnost letošních prací na hlavním nádraží v Brně za více než 170 milionů korun. SŽDC zahájí 3. června další etapu nezbytných oprav na druhém nejvytíženějším nádraží v České republice, omezení pro vlakovou dopravu potrvá do 10. září.

SŽDC: Brněnské hlavní nádraží čekají náročné opravy
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Na letošní opravy tzv. Pražského viaduktu, 4. nástupiště a příslušných kolejí navážou příští rok opravy výhybek ve stanici a mostů přes Křídlovickou a Hybešovu ulici. Největší zatěžkávací zkouškou bude klíčová modernizace zabezpečovacího zařízení v roce 2019, která se neobejde bez ročního omezení dopravy.

Stejně jako v minulých letech se koncentrují letošní opravy na brněnském hlavním nádraží do letních měsíců, kdy se očekává s ohledem na prázdniny menší frekvence cestujících. „Nutnou podmínkou pro zahájení letošních oprav je zajištění náhradního výstupu a nástupu cestujících v prostorách takzvaného Dolního nádraží, kudy povedou objízdné trasy především dálkové dopravy. Vedle již existujícího nástupiště u první koleje budujeme v současnosti další u druhé,“ přibližuje ředitel oblastního ředitelství SŽDC v Brně Miroslav Konečný. Přes obě koleje zajistí správce infrastruktury přechod s uzamykatelnými zábranami a osvětlení nástupišť a přilehlého prostoru. Důležité je i zázemí pro cestující v podobě výdejních oken ve výpravní budově a staničního rozhlasu. V blízkosti přístřešku budou cestujícím k dispozici také toalety. „Na zajištění náhradních prostor a dalšího nástupiště vynaloží SŽDC přibližně 12 milionů korun,“ doplňuje Konečný.

Oprava tzv. Pražského viaduktu

„Samotné práce na viaduktu zahájíme ihned první den výluky, tedy 3. června. Most není v dobrém technickém stavu a opravu již nemůžeme odkládat. Musím zdůraznit, že cílem oprav není zlepšení jeho parametrů, ale prodloužení životnosti,“ vysvětluje ředitel Konečný. V první etapě v roce 2016 proběhlo statické zajištění mostu, letos následuje demontáž trakčního vedení, odstranění kabelů, návěstidla a nutné zprovoznění provizorní kabelové trasy. Odstraní se koleje a štěrk, a to až po úroveň stávající izolace. Zároveň se demontuje zábradlí, římsy a části čelní stěny. Po nutné sanaci horní části odkrytých kleneb se položí podkladový beton s vodotěsnou izolací a zpět se zasype štěrkem. Pak již bude možné položit koleje a začít s montáží trakčního vedení a položením nových kabelových tras. Celkové náklady na opravu mostu přes Křenovou ulici činí 55 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP: ÚOHS zamítl návrh stěžovatele na veřejnou zakázku na dodavatele vlaků a systému pro linky C a D

22:08 DPP: ÚOHS zamítl návrh stěžovatele na veřejnou zakázku na dodavatele vlaků a systému pro linky C a D

Úřad pro hospodářskou soutěž (ÚOHS) prvoinstančně rozhodl o zamítnutí návrhu stěžovatele, společnost…