Další finanční prostředky nasměruje správce nádraží do projektové přípravy staveb v dalších letech a na realizaci menších investičních akcí. Příprava některých větších projektů je časově náročnější a jejich realizace proběhne až po roce 2019.
Opravy nádražních budov v tomto kraji začaly krátce poté, co je v polovině roku 2016 převzala do své správy SŽDC. Projekty realizované ještě ve zmiňovaném roce a počátkem loňského roku přispěly zejména k dílčím pozitivním změnám nádraží z pohledu kultury cestování, příkladem jsou opravy dlouhodobě podudržovaných pěších přístupových komunikací k prvním nástupištím ve Štětí, Boleticích nad Labem, Sebuzíně, Straškově či Úpořinách, dále se jednalo o úpravy vnitřních prostor, výměnu oken, dveří a modernizaci mobiliáře. Mimo to se provedla rozsáhlá obměna střešní krytiny ve stanici Chomutov a výměna zcela zchátralých oken a dveří v řadě dalších stanic.
V loňském roce se zahájily rozsáhlejší akce, které přinesou zcela nový pohled na budovy. Zahrnují především kompletní opravy pláště budovy se zastřešením včetně případného přístřešku a povrchu prvního nástupiště. Tyto akce se dokončí nejpozději do letošních letních prázdnin. Jedná se zejména o železniční stanice Mlýny, Postoloprty a Velké Březno. „V letošním roce chceme v obdobném duchu zahájit opravy ve stanicích Štětí, Dolní Žleb a na zastávce Litoměřice město. Nejvýznamnější akcí v kraji je pak oprava litoměřického horního nádraží, která navazuje na dokončenou rekonstrukci kolejiště v roce 2016,“ uvedl náměstek generálního ředitele SŽDC pro správu majetku Tomáš Drmola.
Zde mimo obnovy historické fasády a výměny výplní otvorů, nástupištního přístřešku a monumentálního vstupního schodiště dochází i k zásadním změnám interiéru odbavovacích prostor včetně nového veřejného WC, mobiliáře, osvětlení a informačního a orientačního systému. Opravy probíhají pod supervizí a za spolupráce s Městem Litoměřice vzhledem k tomu, že se objekt nachází na kraji památkové zóny.
Další část investic tvoří stavební akce, které jsou nezbytné pro provoz nádražních budov, jako například obnova výměníkových stanic a zřízení chráněné únikové cesty ve výškové budově nádraží v Mostu nebo oprava a podstatné zkulturnění služeben výpravčích i dalších zaměstnanců SŽDC. V roce 2017 bylo v Ústeckém kraji na tyto uvedené stavby vynaloženo zhruba 54 milionů Kč.
Pokud jde o opravu dalších nádražních budov v následujícím období, je aktuálně nejdále investiční příprava rekonstrukcí ve stanicích Bílina, Roudnice nad Labem, Benešov nad Ploučnicí a Krásná Lípa. U podstatně náročnějších rekonstrukcí ve stanicích Teplice v Čechách a Most zatím probíhají průzkumy, které stanoví nutný rozsah rekonstrukce. V letošním roce bude zahájena investiční příprava akcí v objemu 22 milionů Kč, realizace se dočkají například projekty zabezpečení výpravních budov na hlavních nádražích v Děčíně a Ústí nad Labem v celkovém objemu 15,5 milionu Kč.
Největší plánované náklady do nádražních budov v Ústeckém kraji v letech 2018 a 2019 |
v mil. Kč |
---|---|
Bílina | 18 |
Most* | 16,7 |
Litoměřice horní nádraží* | 16,1 |
Krásná Lípa | 10 |
Rumburk | 10 |
Mikulášovice dolní nádraží | 6 |
Chomutov* | 4,5 |
Mlýny* | 3,3 |
Chabařovice | 3 |
Žatec | 3 |
*investice pokračující z roku 2017
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva