SŽDC: Projekt česko-saské přeshraniční spolupráce přináší první výsledky

29.10.2018 21:05 | Zprávy

Projekt přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy mezi Saskem a Českou republikou přináší první konkrétní výsledky.

SŽDC: Projekt česko-saské přeshraniční spolupráce přináší první výsledky
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Jak zaznělo na konferenci konané minulý týden v Ústí nad Labem, některé závěry spolupracujících odborníků již mohly být zapracovány do studie proveditelnosti nového železničního spojení Prahy a Drážďan, která je v současné době ve fázi zpracování a předurčí vedení nové tratě v regionu.  

Projekt Přeshraniční spolupráce pro rozvoj železniční dopravy Sasko – ČR je realizován v rámci Programu na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko 2014–2020 spolufinancovaného Evropskou unií. Jeho lídry jsou Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) a Saské ministerstvo hospodářství, práce a dopravy (SMWA). Dalšími partnery pak jsou na české straně Česká geologická služba (ČGS) a Univerzita J. E. Purkyně (UJEP) a na straně německé Saský státní úřad pro životní prostředí, zemědělství a geologii (LfULG). Projekt má za cíl zintenzivnit a prohloubit spolupráci institucí za účelem podpory a rozvoje přeshraniční železniční dopravy mezi státy ležícími na obou stranách Krušných hor, a to zejména ve vazbě na připravovanou a plánovanou trať nového železničního spojení z Drážďan přes Ústí nad Labem do Prahy.

Celý projekt navazuje na vzájemnou spolupráci českých a saských partnerů v uplynulých letech. Z ní mimo jiné vzešly tři předběžné studie, jejichž výstupy byly použity do studie proveditelnosti na výstavbu nového železničního spojení Prahy a Drážďan, která by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku. Stejně tak jsou v ní již zohledněny dílčí výsledky geologického průzkumu, který provádějí geologové z obou stran hranice právě v rámci česko-saského projektu.

Další součástí projektu je hodnocení socioekonomických dopadů nové železnice Praha – Drážďany pro občany v Sasku a v Ústeckém kraji. V rámci průzkumů došlo ke zmapování současného stavu s určením výchozích a cílových destinací při cestování v obou regionech, dále z pohledu dojíždění, volby dopravního prostředku a také vnímání atributů dopravy a motivace pro cestování. Souběžně s tím se vyhodnocují výsledky dotazníkového šetření na české a německé straně.

Na základě zařazení zmíněného přeshraničního spojení do kategorie naléhavá potřeba ve Spolkovém plánu dopravních cest do roku 2030 došlo v prosinci minulého roku k vytvoření společné skupiny SŽDC a DB Netz pro přípravu projektu nové tratě. Letos v květnu se v Berlíně uskutečnilo podrobné představení záměru na Spolkovém ministerstvu dopravy a digitální infrastruktury. Společnou předprojektovou přípravu stvrdí obě instituce v příštím roce příslušnou smlouvou. Do roku 2025 se pak připraví návrh technického řešení a právní dokumenty ke společné výstavbě a provozování nové tratě z Prahy do Drážďan.   

Výstavba nové tratě z Prahy do Drážďan přinese nejen konkurenceschopné spojení těchto dvou měst, ale i napojení Česka na vysokorychlostní síť v Německu. Její součástí bude i 26 kilometrů dlouhý přeshraniční tunel pod Krušnými horami, který bude sloužit rovněž nákladní dopravě.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…