„Nejviditelnějším prvkem modernizace bylo zdvoukolejnění dalšího úseku dosud částečně jednokolejné tratě z Prahy do Českých Budějovic. Díky přeložkám došlo k podstatnému zkrácení celého úseku a navýšení rychlosti projíždějících souprav až na 160 km/h,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Stavba dále zahrnovala rekonstrukci železniční zastávky ve Veselí nad Lužnicí a především celkovou přestavbu tamní stanice, která je důležitým přestupním uzlem. Pohodlný nástup do vlaku nyní umožňují cestujícím nově vybudovaná ostrovní nástupiště. Ta jsou propojena podchodem, který ústí až do přednádražního prostoru. Bezbariérový přístup osobám s omezenou schopností pohybu zajišťují výtahy.
Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Modernizace trati Ševětín – Veselí nad Lužnicí – II. část, úsek Horusice – Veselí nad Lužnicí činily 1 608 618 185 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 1 094 590 346 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem prací byla EUROVIA CS.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva