Hlavním smyslem projektu „Uzel Plzeň, 2. stavba, přestavba osobního nádraží včetně mostů Mikulášská“, je především rekonstrukce osobního plzeňského nádraží. Z pohledu cestujících je nejdůležitější rekonstrukce jeho jižní části a to včetně nástupišť. Pro moderní a rychlejší železniční dopravu je významná rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba zmíněných mostů. Současně s touto železniční stavbou dojde také k výrazné modernizaci a rozšíření silniční komunikace, která probíhá pod oběma mosty, což pozitivně ovlivní plynulost i bezpečnost automobilové dopravy v této lokalitě.
„Modernizace plzeňského železničního uzlu dělá radost nejen SŽDC, především samotné město i kraj si bezproblémový postup prací pochvalují. Koncem loňského roku jsme také podepsali smlouvu s vítězným sdružením, které zahájilo další část přestavby, konkrétně přesmyk domažlické tratě. Jedná se o třetí z celkového souboru pěti staveb plzeňského uzlu,“ říká náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva