„Cestující ocení zejména zrychlení dopravy v tomto úseku. Zatímco dosud zde byla maximální traťová rychlost 65–75 km/h, po provedení revitalizačních opatření ji bude možné na většině trati navýšit až na 100 km/h,“ prohlásil generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
Součástí projektu je rekonstrukce železničního svršku a spodku, mostů a propustků, nástupišť v železničních stanicích a zastávkách, staničního a traťového zabezpečovacího zařízení a železničních přejezdů. Železniční stanice Ruda nad Moravou a Bohdíkov budou zapojeny do dálkového ovládání ze stanice Šumperk.
Stavba vychází z globálního cíle pro Prioritní osu 3, jímž je zlepšení železniční dopravy mimo transevropskou síť TEN-T. Tohoto cíle investor dosáhne prostřednictvím zvýšení dopravní dostupnosti.
Celkové investiční náklady projektu s názvem Revitalizace trati Bludov - Jeseník činí 993 690 156 Kč bez DPH. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až do výše 779 897 058 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.
Název stavby |
Revitalizace trati Bludov - Jeseník |
Investor stavby |
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace |
Generální projektant |
MORAVIA CONSULT Olomouc a.s. |
Zhotovitel |
EUROVIA CS, a.s. |
Začátek a konec stavby |
km 48,437 (žst. Bludov) – km 70,488 (žst. Hanušovice) |
Termín zahájení |
06/2015 |
Termín dokončení |
08/2016 |
Celkové náklady stavby |
993 690 156 bez DPH |
Schválený příspěvek EU |
779 897 058 Kč |
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva