Jako první krok vznikly vloni v dubnu dvě provozní finanční účtárny pro správu nádražních budov, které mají na starosti oblasti Čech a Moravy. „Od celého projektu očekáváme zefektivnění všech finančně účetních procesů včetně úspory pracovních sil. To přinese snížení výdajů na zajištění vlastního chodu provozního účtování za zpracovávané oblasti,“ přibližuje generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
V rámci pokračující optimalizace ekonomicko-účetních procesů zajišťují obě spádová pracoviště od začátku letošního roku provozní fakturaci pro všechny organizační jednotky státní organizace. Kromě otevření nové centrální účtárny v Pardubicích, která sem přesídlila ze svého dosavadního působiště v Praze, dojde v nejbližších dnech také k rozšíření již existujícího pracoviště pro Moravu v Olomouci. Zatímco v Pardubicích bude agendu týkající se Čech zajišťovat 34 pracovníků, v případě východní části republiky to bude přesně polovina.
Realizace celého projektu umožní dokončení komplexní elektronizace všech účetně fakturačních procesů spojených se správou dokladů včetně jejich archivace. Dále dojde k zavedení automatického přiřazování příchozích daňových dokladů ze sdíleného zásobníku ke zpracování bez přímé vazby na konkrétního účetního. Každý zaměstnanec finanční účtárny tak bude moci zpracovat jakoukoliv fakturu, která je schválená a připravená k vyřízení.
To vše přinese zefektivnění a sjednocení účetních procesů se zamezením chybovosti při zpracování. Výsledkem bude možnost aktivního sledování produktivity práce ve spádových pracovištích a zastupitelnost finančních účetních při zajišťování všech účetních procesů. To v konečném důsledku zajistí optimalizaci pracovní síly na obou pracovištích.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva