„Příprava a realizace investičních akcí je rovnoměrně rozfázovaná. V letošním roce jsme dokončili významné stavby v Plzni, Karlových Varech nebo Čelákovicích. Hotové jsou další revitalizace tratí, například Lovosice – Louny nebo Týniště nad Orlicí – Broumov. Zároveň SŽDC letos začala další klíčové stavby: elektrizaci tratí Uničov – Olomouc a Šakvice – Hustopeče u Brna, na čtvrtém koridoru modernizaci úseku Soběslav – Doubí u Tábora nebo čtyři stavby v Podkrušnohoří. V přípravě jsou další desítky investičních akcí,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Současně probíhají už zahájené stavby: modernizace úseků Sudoměřice – Votice a Beroun – Králův Dvůr, v hlavním městě pak Praha-Hostivař – Praha hl. n. a rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Na Moravě jsou v plném proudu práce mezi Hrušovany u Brna a Židlochovicemi i přímo na brněnském hlavním nádraží, kde se realizuje rozsáhlá rekonstrukce zabezpečovacího zařízení.
Letos dokončené významné investiční akce
Uzel Plzeň, 2. stavba - přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská
Celková přestavba stanice včetně dvou podchodů pod všemi nástupišti a dvou rekonstruovaných železniční mostů přes Mikulášskou ulici, celkové náklady 1,5 mld. Kč.
Modernizace stanice Karlovy Vary
Celková přestavba stanice, výstavba moderní výpravní budovy, bezbariérového přístupu na nástupiště a nového podchodu. Celkové náklady 693 mil. Kč.
Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem – Praha Vysočany, 2. stavba, žst. Čelákovice
Modernizace stanice s novými nástupišti a podchody. Celkové investiční náklady 851 mil. Kč.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva