„Čína má v současnosti propracovaný plán investic do sektoru veřejné dopravy. Z toho důvodu je tamní trh pro nás velmi zajímavý. Zároveň je ale třeba si uvědomit, že je to trh vysoce konkurenční, na kterém se pohybují všechny nadnárodní světové firmy. Proto vnímám uzavření tohoto kontraktu, jako potvrzení, že naše firma je schopna nabídnout špičkové výrobky, které obstojí i v konkurenci světových výrobců,“ říká Tomáš Krsek, předseda představenstva společnosti Škoda Transportation.
Tramvaj ForCity je moderní, nízkopodlažní stroj, který splňuje ty nejnovější bezpečností a technologické normy. Disponuje například unikátními otočnými podvozky, které nabízejí špičkové řešení pro jízdu po přímé trati i oblouku a zároveň šetří kolejnice. V současnosti jezdí v Praze nebo v lotyšské Rize. „Čínský trh je velmi náročný. Uspěje na něm pouze technologicky vysoce rozvinutá firma. Konkurovat na něm velkým světovým hráčům v oblasti dopravního strojírenství jsme schopni jen proto, že každoročně investujeme obrovské částky do vývoje a výzkumu. Jen za poslední tři roky se částka vyšplhala přes 3 miliardy korun,“ dodává Krsek.
V Číně je více než 160 měst s více než jedním milionem obyvatel. V nich by měla kolejová vozidla tvořit páteřní systém veřejné dopravy. „Čína je v současnosti velmi dynamicky se rozvíjejícím trhem, kde bez domácího partnera nemůže žádná zahraniční firma uspět. Tím, že jsme smlouvu uzavřeli se silným partnerem, čínskou firmou CSR Sifang, otevírají se nám i další možnosti obchodů v této zemi,“ říká Petr Vízdal, ředitel Business developmentu společnosti Škoda Transportation.
CSR Quingdao Sifang Co. Ltd. ("CSR Sifang") je klíčovou dceřinou společností čínského strojírenského gigantu CSR Corporation Limited. Zaměřuje se například na výrobu vysokorychlostních vlaků, příměstských železničních vozidel nebo metra. Firma má obrovský moderní výrobní areál o rozloze 1 340 000 m2, kde se při výrobě využívají nejpokročilejší technologie. CSR Sifang má vedoucí úlohu v oblasti výzkumu a vývoje vysokorychlostních elektrických jednotek. Jejich nejnovější generace dokonce vytvořila světový železniční rychlostní rekord na trati s běžným provozem.
„Kontrakt s firmou CSR Sifang je výsledkem dlouhodobého zaměření společnosti Škoda Transportation na zahraniční trhy. V poslední době uzavřela skupina Škoda Transportation několik významných exportních kontraktů,“ dodává Zal Shahbaz, senior viceprezident pro obchod společnosti Škoda Transportation. Jedná se především o dodávku 60 tramvají pro turecké město Konya. Další významný kontrakt byl uzavřen s firmou General Electric na dodávku 660 kusů kompletních elektrických pohonů pro 110 lokomotiv určených pro kazašské státní dráhy. V roce 2012 uzavřela Škoda Transportation zakázku na 9 šestivozových souprav metra do ruského Petrohradu v hodnotě přibližně 2 miliard korun. Dále kontrakt na 31 tramvají pro maďarské město Miskolc v hodnotě 2 miliard korun, nebo na trakční výzbroj pro 23 jednotek metra v čínském městě Su-čou za 0,5 miliardy korun.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva