Silná konkurence panující mezi slevovými portály nutí jednotlivé obchodníky ke změnám a inovacím. Řadou změn projde slevový trh nejspíše i v letošním roce. Podle TopSleva.cz se očekává například narůst podílu transakcí realizovaných přes mobilní zařízení, zvýšený důraz slevových portálů na specifický druh nabídek, ale i rozšíření služeb.
Předchozí roky byly ve znamení konsolidace slevového trhu. Ta musela nutně přijít, vzhledem k tomu, že na svém vrcholu měl český slevový trh kolem 400 aktivních slevových portálů, což zhruba odpovídá počtu slevových serverů na mnohonásobně větším trhu v USA. Dnes u nás můžeme napočítat již jen přibližně 50 skutečně aktivních slevových portálů. Předpoklad je takový, že se jejich počet v průběhu roku výrazně nezmění. „Slevové servery mají nyní nastavené firemní procesy, disponují relativně stabilním manažerským týmem a početnou uživatelskou základnou. Letos očekáváme, že konsolidací projde i trh slevových srovnávačů. Postupně budou ukončovat provoz ty, kterým klesá počet uživatelů a ztrácí dech s leadery na trhu,“ říká Michal Hardyn, ředitel slevového srovnávače TopSleva.cz.
Už loni jsme mohli na straně slevových portálů sledovat pokusy o specializaci na určitý druh slevových nabídek. Tento trend bude podle Hardyna pokračovat. „Konkurenční výhoda jednotlivých slevových serverů bude v užším zaměření na některé ze slevových kategorií, jakými jsou móda, levné zboží, wellness pobyty nebo dovolené u moře. Uživatelé slevových serverů budou například vědět, že na značkovou módu je nejlepší Slevomat, zatímco v případě wellness pobytů má jednu z nejlepších nabídek portál Nakupvakci.cz,“ dodává ředitel TopSleva.cz Michal Hardyn. Pokud se v roce 2014 objeví nové slevové servery, lze očekávat, že budou mít specializovanou nabídku v určitém oboru.
Slevové portály budou současně hledat další cesty, které jim umožní dosáhnout vyšších výdělků. Nemusejí se omezovat pouze na slevové nabídky. Svoji činnost mohou rozšířit o nabídku dalších služeb nebo mohou zvolit partnerství s jinými významnými hráči, ať už s internetovými obchodníky či tradičními firmami, jako jsou například banky, pojišťovny či cestovní kanceláře. Inspirací může být americký Groupon, který koupil službu pro zasílání online blahopřání a začal nabízet zájezdy ve spolupráci s cestovní kanceláří Expedia.com. „Slevové portály jsou schopny oslovit nebývalé množství uživatelů, kteří jsou zvyklí nakupovat na internetu. Kromě toho, že tito zákazníci sledují pravidelně slevové nabídky, je pro ně internet důležitým zdrojem informací i ve chvílích, když si vybírají dovolenou, pořizují pojištění či zakládají účet v bance. A slevové portály mohou být tím, kdo jim zajímavou nabídku zprostředkuje jako první,“ říká Michal Hardyn ze slevového srovnávače TopSleva.cz.
Vzhledem k rostoucím cenám internetové reklamy a silně konkurenčnímu prostředí jsou slevové portály nuceny zaměřit se na co nejvyšší efektivitu marketingových kampaní. „Ve svých kampaních se tak budou snažit odlišit a inzerovat budou co možná nejzajímavější zboží,“ domnívá se Michal Hardyn. Při vedení a vyhodnocování kampaní budou slevové servery podle něj stále více pracovat s daty o uživatelích.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva