Dárky ve formě poukazů a bankovek jsou hitem posledních pár let. Lidé už nechtějí chodit po obchodech a hledat ten pravý dárek pro své blízké. „Mnohdy je pohodlnější jednoduše koupit na pokladně poukaz, než zdlouhavě vybírat ideální tričko, které našemu partnerovi opravdu padne. Výběr velikosti nebo barvy lidé vidí jako problém, navíc i když se trefí do velikosti, nemusí lidé správně odhadnout vkus obdarovaného,“ uvádí příklad Lenka Šmídová, marketingová manažerka Kup Najisto. Darovat poukaz či voucher, za které si člověk dárek vybere sám, je jednodušší a méně stresové, lidé proto tuto možnost začali ve velkém využívat.
A situaci ještě víc zamotal rozmach e-shopů. Tržby internetových obchodů rostou pravidelně hlavně před Vánoci. Lidé nechtějí chodit po obchodech, ale jednoduše nakoupit online, třeba v noci po návratu z práce. Přes obrazovku počítače ale těžko poznají, jestli je barva svetru opravdu stejná, jako je na fotce, nebo ji blesk zkreslil. Váhají, jestli je číslování přesné, nebo bude lepší koupit o něco menší velikost. Nemluvě o pocitu, když se dotknete vlněného svetru – bude skutečně hebký, nebo bude kousat?
Spotřebitelům se ale nabízí jednoduché řešení těchto problémů. E-shopy už sice určitou možnost si zboží objednat, vyzkoušet a to nevhodné vrátit nabízejí, ale je to jen proto, že jim to nařizuje zákon. V praxi se mnoho prodejců snaží vrácení zboží různě komplikovat. Mnohem lépe a nad rámec zákona funguje služba Kup Najisto, která je vlastně odloženou platbou. Od jednoho svetru si spotřebitel může objednat třeba tři velikosti. Doma všechny kousky vyzkouší a ty, co nesedí, jednoduše vrátí. Obrovskou výhodou je, že zákazník neplatí hned při objednání a při případném vrácení zboží nečeká na vrácení částky ze strany e-shopu. Platí jen za to, co se rozhodne si skutečně ponechat. Cena za službu je 39 Kč. Lidé za ně získávají dva týdny na rozmyšlenou a jistotu a klid, že své peníze nevyhodí. Služba funguje několik měsíců a zatím si největší oblibu získala v Praze. Obyvatelé hlavního města tvoří 29 % z těch, kteří službu vyzkoušeli. S odstupem se drží Ústecký kraj (14 %) a Moravskoslezský a Středočeský (oba 10 %) kraj. „Zajímavé je i rozdělení zákazníků z hlediska věku. O službu jeví největší zájem lidé starší 37 let, což svědčí o tom, že má šanci oslovit střední a starší generaci, která je typicky k online nakupování méně důvěřivá,“ doplňuje Šmídová. Mezi e-shopy, které službu nabízejí, patří například Patro.cz, Muzikant.cz, Sporilek.cz nebo Spuntik.cz.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva