Soudní spor mezi Leo Mobility a Českými drahami končí smírem

04.07.2023 19:15 | Tisková zpráva

Společnost Leo Mobility nebude nadále pokračovat v soudních řízeních, týkajících se údajných podnákladových cen Českých drah na trati Praha – Ostrava. Evropská komise ani Úřad pro ochranu hospodářské soutěže žádné protisoutěžní chování neshledaly a svá šetření před časem uzavřely. Firmy se nyní dohodly na smírném řešení a ukončení souvisejícího sporu, probíhajícího u českých soudů.

Soudní spor mezi Leo Mobility a Českými drahami končí smírem
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Společnosti Leo Mobility a České dráhy si od dohody slibují narovnání vzájemných vztahů a současně zlepšení podmínek pro další rozvoj udržitelné veřejné dopravy, který bude založený na principech zdravé konkurence v ceně a kvalitě služeb.

“Kauza se vlekla dlouhé roky a rozhodnutí Evropské komise i Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže jsou pro nás zadostiučiněním. Nynější dohoda se společností Leo Mobility se týká souvisejícího národního sporu v této kauze. Vzájemným vztahům to určitě prospěje,” říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.

Společnosti Leo Mobility a České dráhy se po vzájemných jednáních navazujících na rozhodnutí Evropské komise ze dne 29. 9. 2022 a na rozhodnutí českého Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže ze dne 10. 2. 2023, které nepotvrdily prověřovaná podezření o možném protisoutěžním jednání Českých drah na trati Praha – Ostrava, formou soudem schváleného smíru dohodly, že Leo Mobility nebude pokračovat v souvisejících sporech, a nebude tak nadále uplatňovat v soudních řízeních žádné nároky z titulu stanovení jízdného Českých drah na trati Praha – Ostrava.

Evropská komise uzavřela antimonoponí šetření údajných podnákladových cen na lince Praha – Ostrava loni v září. Na základě všech důkazů, které národní dopravce předložil, neshledala na straně Českých drah závadné jednání. Případ označovaný Evropskou komisí jako Falcon byl v šetření cca 12 let a týkal se údajného zneužití dominantního postavení ze strany Českých drah na lince Praha – Ostrava.

“České dráhy od začátku trvaly na tom, že z jejich strany nedošlo k žádnému protiprávnímu jednání. Evropské komisi o tom předložily řadu důkazů. Žádné závadné jednání ze strany ČD následně neshledal ani ÚOHS,” uzavírá Michal Krapinec.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

22:31 HZS ČR: Hasiči pořídí osobní balistickou ochranu, bude je chránit i před výbuchy při požáru

Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR plánuje pořídit prostředky osobní balistické o…