Společnost Pars nova představila modernizovaný vůz pro dálkové spoje ČD

14.02.2013 9:09 | Zprávy

Prototyp modernizovaného osobního vozu v úterý představili zástupci šumperské společnosti Pars nova.

Společnost Pars nova představila modernizovaný vůz pro dálkové spoje ČD
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Nabízí nový velkoprostorový interiér, klimatizaci, elektrické zásuvky, elektronický audiovizuální systém nebo nové toalety s uzavřeným systémem. První vůz čekají v nejbližších dnech potřebné testy, cestující vyzkoušejí komfort omlazeného vozu v polovině letošního roku. Celkem dodá do poloviny roku 2014 společnost Pars nova 40 vozů. České dráhy počítají s jejich postupným nasazením na dálkové vlaky EuroCity a Expres.

Modernizací prošel především interiér. Vůz je nově velkoprostorový s 80 místy k sezení. Nové jsou podlahy, obložení, okna, osvětlení, kompletně se přestavěly toalety. Cestování zpříjemní nové pohodlné sedačky. K dispozici jsou také elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky. Vůz je klimatizovaný. Dveře se ovládají tlačítky nebo madly s elektrickým nebo elektropneumatickým pohonem a jsou během jízdy bezpečnostně blokovány. Vozy jsou také vybaveny elektronickým informačním a rezervačním systémem. V jednom nástupním prostoru je i místo pro uložení objemných zavazadel, kočárků nebo jízdních kol. „Vozy budeme postupně nasazovat především do souprav vlaků Expres a EuroCity. Konkrétně půjde o expresy Praha – Olomouc – Ostrava – Žilina a mezistátní rychlíky z Prahy do Mnichova,“ upřesňuje Jiří Ješeta, ředitel odboru dálkové a mezinárodní dopravy ČD.

Významné změny doznalo i technické vybavení vozů. Nově byla dosazena veškerá elektrická výzbroj včetně osvětlení. Zásadní změnou prošly podvozky a brzdový systém. „Záměr Českých drah využívat vozy i pro náročný mezinárodní provoz si vyžádal nainstalování další magnetické kolejnicové brzdy. Modernizovaný vůz tedy splňuje nejvyšší požadavky na bezpečnost cestujících,“ říká Tomáš Ignačák, předseda představenstva Pars nova.Maximální rychlost vozu zůstala zachována na 160 km/h.

Prototyp modernizovaného osobního vozu čekají v nejbližších dnech potřebné zkoušky, včetně testů na zkušebním okruhu ve Velimi. Dodání prvního vozu do zkušebního provozu očekávají České dráhy nejpozději v polovině letošního roku. „Naším cílem je první modernizované vozy uvést do zkušebního provozu již během jarních měsíců a následně zahájit sériové dodávky. Termín předání prvních 20 vozů do ledna 2014 tedy splníme,“ dodává Tomáš Ignačák.

Šumperská společnost Pars nova se stala vítězem veřejné soutěže, do které se přihlásily čtyři účastníci. Cena kontraktu je ve výši 695,6 mil. Kč (bez DPH), což představuje úsporu více než 180 mil. Kč oproti původnímu předpokladu zadavatele. Pars nova má dodat všech 40 modernizovaných vozů přibližně do poloviny roku 2014. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: České dráhy

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

16:25 Hospodářská komora: Stát dá zaměstnavatelům prostor více investovat do zdravotní prevence

Hospodářská komora ČR vítá navýšení daňového limitu pro zaměstnanecké zdravotní benefity, které umož…