Projekt zahrnuje zdvoukolejnění trati, na které se díky několika přeložkám zvýší rychlost až na 160 km/h. Zahájení samotné stavby se předpokládá v průběhu roku 2026, práce potrvají více než tři roky.
V rámci prací dojde ke zdvoukolejnění a modernizaci přibližně 19 kilometrů dlouhého traťového úseku odbočka Kanín – Chlumec nad Cidlinou, který se nachází na frekventované trase z Prahy do Hradce Králové. Hlavními benefity budou zvýšení rychlosti a zlepšení podmínek pro nákladní dopravu, ke kterým dojde díky přeložení částí trati do nových úseků s většími poloměry oblouků a příznivějšími sklony.
Stanice Dobšice nad Cidlinou, Převýšov a Chlumec nad Cidlinou získají bezbariérová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí, což umožní snadnější výstup a nástup cestujících se sníženou schopností pohybu a orientace. Současně dojde k prodloužení délek kolejí umožňujících jízdu a obsluhu nákladních vlaků dlouhých 740 metrů. Stanice Choťovice bude zrušena a nahrazena odbočkou umožňující přejíždění vlaků mezi traťovými kolejemi.
Traťová rychlost se zvýší až na 160 km/h. K jejím dílčím omezením však dojde kvůli respektování ekologicky citlivých území a vedení trasy v Převýšově, což umožní zachování stávající nádražní budovy. Kompletní modernizace trati přinese také zvýšení bezpečnosti a plynulosti dopravy.
Předpokládaná hodnota zakázky na projektové práce je 254 milionů korun. Vlastní realizace prací se plánuje v letech 2026 až 2029. Na konci loňského roku už Správa železnic zažádala o vydání územního rozhodnutí.
Těsně před vyhlášením je i výběrové řízení na zhotovitele projektové dokumentace na modernizaci navazujícího úseku z Chlumce nad Cidlinou do Hradce Králové.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva