Objekt osobního nádraží dostal zcela novou podobu, navíc je bezbariérově přístupný. Výraznou proměnou prošly kromě fasády také veřejně přístupné prostory. Práce trvaly přibližně jeden rok a byly koordinovány s městem Litvínov, investorem výstavby terminálu.
„Naším cílem bylo vytvořit nádraží městského typu. K tomu přispěla nová podoba výpravní budovy, která získala nejen provětrávaný obvodový plášť, ale také moderní design vnitřních prostor v přízemí včetně prosklené čekárny,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stavbaři provedli výměnu střechy, oken a dveří, cestující ocení nové sociální zázemí a sloučení pokladních přepážek železničního a autobusového dopravce do jedné sekce. O odjezdech a příjezdech jednotlivých spojů informují nové LCD monitory.
V 1. patře budovy vzniklo zázemí pro autobusového dopravce, které tvoří kromě kanceláře a odpočinkové místnosti pro řidiče také samostatné hygienické zařízení. Kompletní opravou prošla stávající bytová jednotka, do které bylo přesunuto sociální zázemí; současně došlo ke změně vytápění.
Součástí nového dopravního terminálu je mimo jiné i více než 50 parkovacích míst. Cestující zde najdou rovněž vyhrazená místa pro vozy taxi, několik míst typu K+R a cykloboxy. „Těší nás, že se podařilo skloubit náročné stavební akce, kterými je přeměna výpravní budovy, výstavba dopravního terminálu a rekonstrukce tramvajové trati v úseku terminálu. Mrzí nás, že koordinace všech akcí prodloužila omezení v dopravě, ale myslím si, že modernizace celého prostoru terminálu vše vyváží,“ uvedl 2. místostarosta města Litvínova Karel Rosenbaum. Dodal také, že město má před sebou řadu dalších cílů: „Plánujeme pokračování modernizace tramvajové trati na území města. Zabýváme se také myšlenkou přeložky železniční trati do Mostu tak, aby v Litvínově bylo potřeba jen jedno nádraží.“
Zhotovitelem prací na výpravní budově ve stanici Litvínov byla společnost STRABAG Rail. Stavba probíhala od října 2020 do listopadu minulého roku, její celkové náklady dosáhly výše 23,6 milionu korun.
Oprava výpravní budovy navazovala na revitalizaci trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova, kterou Správa železnic ukončila v polovině loňského roku. Jejím předmětem byla kromě zvýšení traťové rychlosti až na 100 km/h také elektrizace posledního úseku z Louky u Litvínova do Litvínova, která občanům tohoto města přinesla přímé spojení s řadou významných center Ústeckého kraje. To nyní zajišťují moderní elektrické vlaky.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva