U vítězného návrhu oceňují návrh parku a jeho propojení s odbavovací halou a Fantovou budovou, a také řešení dopravy v podobě nové tramvajové trati či rozšíření krátkodobého parkování. Nejvíce komentářů a dotazů mají k návrhu střechy odbavovací haly. Získané podklady byly předány autorům vítězného návrhu ze studia Henning Larsen Architects a poslouží k dopracování architektonické studie.
Participace s veřejností spolu s ostatními aktivitami, jakými byly např. přednášky pro veřejnost, setkání s obyvateli z blízkého okolí či různé druhy anket, přinesla řadu podnětů, které budou využity při dopracování architektonické studie.
„Jsem rád, že jsme v projektu Nového Hlaváku o krok dál. Během jara a léta jsme vítězný návrh představili lidem, kdy jsme kromě jiného pořádali přednášky přímo v Infocentru Správy železnic v prostorách pražského hlavního nádraží. Nádraží chceme změnit především kvůli tomu, že nebude stačit nárůstu počtu cestujících. Čekají nás projekty vysokorychlostních tratí, rozvoj příměstské dopravy v souvislosti s železničním uzlem Praha či dostavba metra D. Z rozhovorů a průzkumů se potvrdilo, že lidé chtějí hlavní nádraží změnit, ovšem měli výhrady k některým částem návrhu. Na ty by nyní měla reagovat architektonická studie, kterou připravují architekti ze studia Henning Larsen Architects,“ vysvětluje Petr Hofhanzl, ředitel Stavební správy západ Správy železnic.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva