Soutěž je vyhlášená jako anonymní, jednofázová a otevřená. Architektonické a technické řešení terminálu musí zohlednit očekávané kapacity železniční dopravy, ale současně se bude klást důraz na střídmost, přiměřenost a ekonomickou efektivitu. Území a stavby se budou řešit ve dvou částech – projektové a ideové.
„Při hodnocení bude zásadní, jak si zpracovatel poradí s požadavkem na minimalistickou podobu terminálu, jeho citlivé zakomponování do okolní krajiny a optimální řešení dopravní obslužnosti," říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.
V projektové části zpracovatel navrhne nejen objekt terminálu a jeho začlenění do okolní krajiny, ale i parkoviště, odjezdová stání autobusů, stanoviště taxi nebo prostor pro úschovu jízdních kol. Ideová část má potom nabídnout řešení zapojení terminálu do krajiny a návaznost na nejbližší obce.
Nový terminál přinese spolehlivé a rychlé spojení do Prahy, Jihlavy, Brna i dalších destinací a zároveň cestujícím umožní snadný přestup mezi různými druhy dopravy.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva