Správa železnic: V rámci revitalizace a elektrizace trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova odstartují rozsáhlé výluky

23.03.2020 18:47 | Zprávy

Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov se dostává do zlomového období. Po zimní přestávce zde Správa železnic zahájí další plánované práce, jejichž součástí bude i několik rozsáhlých výluk. Všechny souběžně odstartovaly v neděli 22. března, protnou se přitom ve stanici Louka u Litvínova.

Správa železnic: V rámci revitalizace a elektrizace trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova odstartují rozsáhlé výluky
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

První z výluk se bude týkat rekonstrukce samotné stanice Louka u Litvínova, trvat by měla do druhé poloviny dubna. Další výluka bude v úseku Litvínov – Louka u Litvínova. V rámci ní proběhne rekonstrukce nadjezdu přes železniční trať, který je v nevyhovujícím stavu. Její ukončení je plánováno na 13. července. Třetí, nejrozsáhlejší výluka nastane v úseku Louka u Litvínova – Osek, potrvá do 11. listopadu. Zajistit by však měla zlepšení parametrů trati a tím i bezpečnější a komfortnější železniční dopravu mezi Oldřichovem u Duchcova a oblastí v okolí Litvínova.

S revitalizací této podkrušnohorské trati začala Správa železnic loni v dubnu. Celkově úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude plně bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení 3. kategorie, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Teplice v Čechách. Součástí stavby je i vybudování trakčního vedení na dosud neelektrizovaném 1,5 kilometru dlouhém úseku mezi Loukou u Litvínova a Litvínovem. Dokončení prací je naplánováno na červenec příštího roku.

Celkové investiční náklady akce s názvem Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Litvínov činí 1 131 096 824 Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809 499 350 Kč. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby je společnost OLDA EŽ+EDIKT tvořená firmami Elektrizace železnic Praha (správce společnosti) a EDIKT.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Jana Krutáková byl položen dotaz

Jak bude to zálohování fungovat v praxi? A je to už definitivní věc?

Dobrý den, to budu muset pet lahve nebo plechovky vracet v původním stavu, tzn. nesešlapané apod.? Někdo tvrdí, že budou muset dokonce mít i etiketu. To jako fakt? Proč se ptám na tu deformaci, jestli je to tak, tak nevím, kde je mám skladovat a vůbec mi celý ten systém záloh přijde nesmysl. Podle m...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

22:28 Celní správa: Zadržené zboží na tržnicích v hodnotě téměř 32 milionů korun

Karlovarští celníci zajistili od začátku září na tržnicích ve svém regionu zboží podezřelé z porušen…