Jejich nákup je součástí strategie obnovy speciálních vozidel určených k diagnostice, údržbě a opravám železniční dopravní cesty. Do roku 2030 chce Správa železnic do této obnovy investovat 8,7 miliardy korun.
„Jedním ze základních úkolů Správy železnic je zajistit maximální bezpečnost provozu vlaků na naší železniční síti. Proto je nutné investovat i do nových diagnostických vozidel, která důkladně posoudí úroveň bezpečnosti a provozuschopnosti železniční dopravní cesty i kvalitu používaných technologií a materiálů,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Měřicí vůz pro železniční svršek MVŽSv2 nahradí již dosluhující typ MVŽSv. Je určený pro kontinuální diagnostiku železničního svršku na celostátních drahách pro rychlost až 200 km/h. Jeho dodavatelem je společnost NDCon LOGIC společně se subdodavateli z ČR, Rakouska a USA, cena vozu je 303 milionů korun. Vůz měří například geometrické parametry koleje, příčný profil a ojetí kolejnic, profil štěrkového lože a osové vzdálenosti vedlejších kolejí s kontrolou průjezdného průřezu, čímž nahradí zastaralé manuální měření.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva