Ve výběrovém řízení se jím stala společnost SP + MCO_RS 5 VRT Praha – Wrocław_SP, zastoupená firmami SUDOP PRAHA a MORAVIA CONSULT Olomouc. Celková cena za zpracování studie činí 12,6 milionu korun bez DPH.
Hlavním cílem studie je návrh trasy budoucí vysokorychlostní tratě mezi Prahou, Hradcem Králové a státní hranicí s Polskem směrem na polskou Wrocław s odbočkou do Pardubic. Posouzena a navržena bude její celková technická koncepce, tedy zda bude sloužit i nákladní dopravě nebo v jakém rozsahu bude v této trase využita i současná železniční síť. Bude provedena také optimalizace návrhu ve vztahu k územním limitům, definice možností napojení do uzlů Praha, Hradec Králové a Pardubice, definice vazeb na navrhovanou celostátní síť VRT a dalších hlavních tratí nebo identifikace problémových míst včetně možností jejich řešení.
Začátek řešeného úseku bude navazovat na VRT Polabí (Praha-Běchovice – Poříčany) v odbočce Hořany. Technicky bude řešen úsek po státní hranici Česka s Polskem, přičemž řešení na české straně musí navazovat na polské studie. Souhrnné části projektu, zejména ekonomická efektivnost záměru, se budou řešit společně s polskou stranou v celé délce koridoru, tzn. mezi Prahou a Wrocławí. Na polské straně bude Správa železnic, resp. zpracovatel studie, i nadále úzce spolupracovat se společností CPK (Centralny Port Komunikacyjny), která má v Polsku na starost přípravu nových železničních tratí, VRT a nového centrálního letiště.
Studie proveditelnosti by měla být dokončena do 18 měsíců od podpisu smlouvy s dodavatelem.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva