Správa železnic vyhlašuje Mezinárodní architektonickou soutěž na Centrálu Správy železnic

08.10.2020 14:21 | Zprávy

Správa železnic se rozhodla vytvořit moderní a efektivní prostředí pro své pražské zaměstnance formou centralizace do jedné lokality.

Správa železnic vyhlašuje Mezinárodní architektonickou soutěž na Centrálu Správy železnic
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V souvislosti s tímto záměrem nyní vyhlašuje mezinárodní architektonickou soutěž na podobu nové centrály, která by se měla nacházet v jižní části pražského Smíchova, v oblasti těsně přiléhající k současné výpravní budově stanice Praha-Smíchov. Sídlo by v této lokalitě měly v budoucnu najít i další instituce působící v rámci resortu Ministerstva dopravy.
„Cílem Správy železnic je nejen modernizovat tratě a zkvalitňovat prostředí nádražních budov pro veřejnost, ale také zlepšovat pracovní podmínky pro naše zaměstnance. Proto jsme spolu s Českou komorou architektů vypsali mezinárodní architektonickou soutěž, která naše záměry posune blíže k realitě. Spolu se zástupci Hlavního města Prahy a Městské části Praha 5 jsme vytvořili takové podmínky, které budou pro architekty zajímavé. Díky tomu od nich očekáváme, že vytvoří adekvátní, moderní a efektivní prostor, který nám umožní naplňovat naše poslání, kterým je kvalitní a bezpečná služba veřejnosti v oblasti železniční dopravy,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Vyhlášení architektonické soutěže letos v říjnu umožní Správě železnic vybrat do března příštího roku nejlepší návrh a následně podepsat smlouvu s jeho autorem. Poté seznámí s architektonickými návrhy širokou laickou i odbornou veřejnost.

„Vzhledem k velmi dobré spolupráci s hlavním městem i městskou částí předpokládáme, že po získání nezbytných povolení zahájíme výstavbu centrály v roce 2024, přestěhování přibližně 1 300 zaměstnanců je naplánováno na rok 2026. Celkové náklady na výstavbu předpokládáme ve výši 2 miliard korun,“ popisuje Jiří Svoboda a dodává: „Uvědomujeme si, že v lokalitě Smíchova budeme v budoucnu součástí zcela nové městské čtvrti, která změní celé město, a jsme rádi, že se Centrála Správy železnic stane jižní branou do hlavního města.“

Více informací o budoucí centrále Správy železnic a architektonické soutěži se dozvíte ZDE.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

7:23 DPP a odborové organizace se dohodly na dodatku ke kolektivní smlouvě

Vedení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) a všechny odborové organizace působící v DPP podepsaly …