Nová výše ceny byla stanovena na základě aktualizace souhrnného rozpočtu projektantem s tím, že byly více zohledněny specifické podmínky umístění stavby – konkrétně prostor s velmi obtížným přístupem (vodní nádrž Orlík) a potřeba nasazení specifických montážních prostředků, mechanizace a inventárního materiálu. Zároveň částka akcentuje výhled vývoje cen na rok 2021.
Původní ocelová konstrukce z roku 1889 je již v nevyhovujícím stavu a limituje nasazení některých typů vozidel na celé trati Tábor – Písek. Nahrazena bude novým železobetonovým mostem, který bude postaven v těsném sousedství stávajícího. S rozpětím oblouku 156 metrů a se vzepětím 34,7 metru se nový most po svém dokončení zařadí mezi největší oblouková mostní díla v České republice. Celková délka mostu přitom dosáhne 316,3 metru.
Stávající mostní objekt má pět otvorů o celkové délce 280,2 m. Je tvořen v prvním a pátém mostním otvoru kamennou klenbovou konstrukcí a v druhém až čtvrtém otvoru ocelovou příhradovou konstrukcí. Výška mostu ode dna Vltavy k úrovni kolejí je 69,5 m. Pro nový návrh mostu byla navržena oblouková nosná konstrukce v hlavním mostním otvoru a trámová ve vedlejších mostních otvorech s horní mostovkou.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva