„Ve špičce pojede vlak z Hostivice do centra Prahy každých 10 minut a na Smíchov každých 30 minut. To jistě ocení všichni, kdo z této lokality každý den dojíždějí do Prahy za prací a do školy. Na dnes nevyužitých drážních pozemcích v prostoru železniční stanice jsou navíc navržena celkem 3 parkoviště P+R. Napravo od trati ve směru na Kladno bude parkoviště napojené na sjezd z D6 pro cestující z přilehlých obcí a nalevo od trati kapacitní parkoviště pro obyvatele města Hostivice a přilehlého okolí. Kapacita parkovišť bude dostatečná, dohromady nabídnou téměř 500 parkovacích míst,“ řekl Petr Provazník ze Správy železniční dopravní cesty.
Modernizace železniční trati přinese obci Hostivice také lepší cestu na letiště. Navzdory blízké poloze je současné spojení hromadnou dopravou přes pražský Zličín komplikované a pomalé. V budoucnu bude možné z Hostivice na Letiště Václava Havla cestovat i vlakem, a to díky navrženému krátkému přestupu v nově zrekonstruované stanici Praha-Ruzyně. Právě z této stanice povede nově vybudovaná železniční odbočka na letiště z modernizované trati Praha – Kladno.
Součástí projektu je také modernizace železniční stanice Hostivice, která spočívá zejména ve vybudování tří zastřešených nástupišť a centrálního bezbariérově přístupného podchodu. Dílčích úprav se dočká také prostor před nádražím a autobusová zastávka s obratištěm. Dopravní obslužnost v oblasti se dále zvýší díky zřízení nové zastávky Hostivice-Jeneček ve směru Praha-Smíchov – Hostivice – Rudná u Prahy. Dalším důležitým přínosem stavby pro město Hostivice bude snížení intenzity nákladní dopravy. Díky obnově propojení Litovice – Jeneč již nebudou nákladní vlaky ve směru Rudná u Prahy – Kladno zajíždět do stanice Hostivice. Nahrazení vybraných přejezdů alternativním řešením dále zvýší bezpečnost železniční a silniční dopravy v lokalitě.
Výsledkem Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla bude plnohodnotné železniční napojení Kladna a Letiště Václava Havla na centrum Prahy. Celá trať bude plně dvojkolejná a elektrifikovaná. Česká republika tak konečně získá moderní železniční spojení s mezinárodním letištěm, jaké je běžné pro většinu evropských velkoměst.
S ohledem na komplikovanost a lokální specifika této důležité infrastrukturní stavby SŽDC rozdělila projekt na dílčí stavby a postupuje v každém úseku trati individuálně. Stavba s názvem „Modernizace trati Praha-Ruzyně (mimo) – Kladno (mimo)“ je ve fázi dokumentace pro územní řízení v úrovni projednávání s dotčenými obcemi a vlastníky pozemků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva