Středočeský kraj: Chceme pokračovat v integraci dopravy s Prahou

02.06.2016 18:58 | Zprávy

Záměr Středočeského kraje zavést jednotný systém hromadné dopravy Prahy a Středočeského kraje, který prosazuje hejtman Miloš Petera (ČSSD), by se měl po úspěchu pilotního projektu na Mělnicku a Neratovicku uskutečnit i v dalších středočeských regionech. Kraj se teď zaměří především na oblast Lysé nad Labem a Milovicka.

Středočeský kraj: Chceme pokračovat v integraci dopravy s Prahou
Foto: Hans Štembera
Popisek: Budova krajského úřadu Středočeského kraje

„Domnívám se, že princip jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden tarif jedna síť je budoucnost veřejné dopravy na území obou samosprávných celků. Integrace je ekonomicky i dopravně nejefektivnější řešení,“ konstatoval hejtman.

Společný systém hromadné dopravy podle hejtmana prospěje cestujícím i dopravcům. Lidé budou moci využívat k cestování jednotnou jízdenku za jednotný tarif, čímž ušetří peníze i čas, může být zjednodušena dopravní síť a zlepšena návaznost jízdních řádů. „Bude to i další motivace, proč nechat auto doma a použít hromadnou dopravu, zvýší se tržby dopravců a zlepší životní prostředí,“ usoudil hejtman.

Výsledkem projektu má být vznik společného Integrovaného dopravního systém (IDS) Středočeského kraje a hlavního města Prahy. Hejtman Miloš Petera by do něj po Mělnicku a Neratovicku chtěl co nejdříve začlenit další oblasti. „Aktuálně jsou v přípravě integrace oblasti Mělnicko II (Mělník–Kralupy), Mělnicko III (Mělník–Roudnice), Mělnicko IV (Mšeno a okolí), Lysá nad Labem, Milovice a okolí, a linky na trasách Praha–Kladno, Kladno–Slaný a Slaný–Praha,“ upřesnil.

Odstranit chaos na Nymbursku

Podle hejtmana se kraj nyní v nejbližší době zaměří především na velmi frekventovanou trať z Prahy do Lysé nad Labem a Milovic a přilehlé spoje. „V současnosti jsou v západní části okresu Nymburk část železničních tratí a několik autobusových linek integrovány do systému Pražské integrované dopravy, část autobusových linek je součástí Středočeské integrované dopravy. Na tomto území jsou také provozovány další železniční tratě a autobusové linky nezařazené do žádného z nich. Spoje na sebe většinou nenavazují, dochází k neefektivním souběhům linek, platí zde mnoho rozdílných tarifů, což v komplexu snižuje komfort přepravy,“ podotkl hejtman.

Poté by v dalších etapách měla být postupně integrována do společné pražské a středočeské dopravy území měst Benešov, Beroun, Zdice, Čáslav, Hořovice, Kolín, Kouřim, Zásmuky, Kutná Hora, Uhlířské Janovice, Městec Králové, Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Neveklov, Sedlčany, Nový Knín, Dobříš, Nymburk, Sadská, Poděbrady, Příbram, Rakovník, Vlašim a Votice.

Že integrace opravdu funguje, dokazují výsledky pilotního projektu na Mělnicku a Neratovicku. „Od dubna 2015, kdy jsme integraci veřejné dopravy na Mělnicku zahájili, se za pouhých devět měsíců provozu zvýšil počet cestujících o šestnáct procent,“ připomněl hejtman Petera.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

22:28 Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

Česká pošta v současné době přebírá do své přepravy téměř 400 tisíc balíků. Pokud si zásilku klient …