„Domnívám se, že princip jedna jízdenka, jeden jízdní řád, jeden tarif jedna síť je budoucnost veřejné dopravy na území obou samosprávných celků. Integrace je ekonomicky i dopravně nejefektivnější řešení,“ konstatoval hejtman.
Společný systém hromadné dopravy podle hejtmana prospěje cestujícím i dopravcům. Lidé budou moci využívat k cestování jednotnou jízdenku za jednotný tarif, čímž ušetří peníze i čas, může být zjednodušena dopravní síť a zlepšena návaznost jízdních řádů. „Bude to i další motivace, proč nechat auto doma a použít hromadnou dopravu, zvýší se tržby dopravců a zlepší životní prostředí,“ usoudil hejtman.
Výsledkem projektu má být vznik společného Integrovaného dopravního systém (IDS) Středočeského kraje a hlavního města Prahy. Hejtman Miloš Petera by do něj po Mělnicku a Neratovicku chtěl co nejdříve začlenit další oblasti. „Aktuálně jsou v přípravě integrace oblasti Mělnicko II (Mělník–Kralupy), Mělnicko III (Mělník–Roudnice), Mělnicko IV (Mšeno a okolí), Lysá nad Labem, Milovice a okolí, a linky na trasách Praha–Kladno, Kladno–Slaný a Slaný–Praha,“ upřesnil.
Odstranit chaos na Nymbursku
Podle hejtmana se kraj nyní v nejbližší době zaměří především na velmi frekventovanou trať z Prahy do Lysé nad Labem a Milovic a přilehlé spoje. „V současnosti jsou v západní části okresu Nymburk část železničních tratí a několik autobusových linek integrovány do systému Pražské integrované dopravy, část autobusových linek je součástí Středočeské integrované dopravy. Na tomto území jsou také provozovány další železniční tratě a autobusové linky nezařazené do žádného z nich. Spoje na sebe většinou nenavazují, dochází k neefektivním souběhům linek, platí zde mnoho rozdílných tarifů, což v komplexu snižuje komfort přepravy,“ podotkl hejtman.
Poté by v dalších etapách měla být postupně integrována do společné pražské a středočeské dopravy území měst Benešov, Beroun, Zdice, Čáslav, Hořovice, Kolín, Kouřim, Zásmuky, Kutná Hora, Uhlířské Janovice, Městec Králové, Mladá Boleslav, Mnichovo Hradiště, Neveklov, Sedlčany, Nový Knín, Dobříš, Nymburk, Sadská, Poděbrady, Příbram, Rakovník, Vlašim a Votice.
Že integrace opravdu funguje, dokazují výsledky pilotního projektu na Mělnicku a Neratovicku. „Od dubna 2015, kdy jsme integraci veřejné dopravy na Mělnicku zahájili, se za pouhých devět měsíců provozu zvýšil počet cestujících o šestnáct procent,“ připomněl hejtman Petera.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva