Od 1. ledna 2016 už nemohou ti poplatníci (nebo jejich zástupci), kteří mají zpřístupněnou datovou schránku nebo mají zákonem uloženou povinnost mít účetní závěrku ověřenou auditorem, podávat na finanční úřad přihlášky k registraci, oznámení o změně registračních údajů, žádosti o zrušení registrace, řádná daňová přiznání a dodatečná daňová přiznání, hlášení a vyúčtování datovou zprávou bez uznávaného elektronického podpisu a dodatečně je do 5 dnů potvrzovat v listinné formě tzv. e-tiskopisem. Přechodné období, po které to možné bylo, skončilo 31. prosince 2015. Tato možnost však zůstává nadále zachována pro některé případy, a to zejména pro podání na DPH. U daně z přidané hodnoty současně dochází k rozšíření okruhu subjektů povinných činit podání elektronicky, a to bez výjimek na všechny plátce DPH. Tato povinnost se vztahuje již na daňová přiznání k DPH za zdaňovací období prosinec 2015 nebo 4. čtvrtletí 2015, která budou předkládána na finanční úřad nejpozději do 25. ledna 2016.
Všichni plátci DPH tedy od 1. ledna 2016 podávají na finanční úřad výlučně elektronicky výše uvedená podání, pokud se týkají DPH (například daňové přiznání k DPH, kontrolní hlášení, atd.). Přitom však mohou využít i možnost odeslání datové zprávy prostřednictvím daňového portálu bez uznávaného elektronického podpisu, s následným potvrzením e– tiskopisem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva