Systém metra má 10 let od povodní rozsáhlejší protipovodňová opatření

13.08.2012 9:27 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si připomíná deset let od ničivých povodní, které výrazně zasáhly Prahu a její klíčový dopravní systém.

Systém metra má 10 let od povodní rozsáhlejší  protipovodňová opatření
Foto: Hans Štembera
Popisek: Vlak ve stanici metra

Povodně ze srpna 2002 překonaly tehdejší protipovodňová opatření pražského metra, která byla připravena na tzv. stoletou vodu. Hladina řeky Vltavy však byla ještě o 50 cm vyšší. Na základě této zkušenosti DPP učinil taková protipovodňová opatření, která zabrání opakování ničivého scénáře. Mezi nejdůležitější patří navýšení ochranných zdí stanic či zamezení pronikání vody do metra skrze kanalizaci.

„Ačkoliv je voda nevyzpytatelný živel, pevně věříme, že všechna opatření, která jsme po rozsáhlých povodních ze srpna 2002 zavedli, zamezí opakování katastrofy podobného rozsahu, která před deseti lety postihla tehdejší městskou hromadnou dopravu a především metro,“ uvedl Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP. 

Kromě celkové protipovodňové ochrany Prahy patří mezi nejvýznamnější kroky zvýšení protipovodňové ochrany jednotlivých stanic pražského metra nové ochranné zdi. Ty se postavily o 60 cm výše, než kam dosáhla hladina vody z roku 2002.

Upraveny byly všechny výtlaky čerpacích stanic a jejich napojení na kanalizační síť tím, že se do nich vložily zpětné klapky – ty zabrání, aby se voda z kanalizace nevrátila při povodních zpět do metra.

Voda při povodních před deseti lety pronikala do dalších stanic metra také skrze otevřené průchodky kabelů. Mimo instalace nových průchodek dnes DPP všechny otevřené kabelové průchodky eviduje a jejich uzavření pečlivě sleduje. Díky novým bezpečnostním pravidlům může být průchodka při opravných pracích otevřená nejvýše 72 hodin.

Proběhla také revize a rekonstrukce všech traťových tlakových uzávěrů, jejichž funkčnost se pravidelně testuje. Jednou z důležitých změn jsou také nová pravidla monitoringu vývoje povodňových situací – ta zajistí včasnou evakuaci a uzavírání stanic a tunelů v ohrožených oblastech. „Mimo všechny stavební a technologické úpravy jsme dnes také daleko lépe připraveni i v oblasti předvídání mimořádných povodní a rychlé reakce, několikrát ročně například probíhají krizové zkoušky funkčnosti všech tlakových uzávěrů v metru,“ dodává Ladislav Urbánek, dopravní ředitel DPP. 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

17. listopad

Dobrý večer, pane Zdechovský, chci se zeptat, jak se díváte na prohlášení našeho vrcholného politika, cituji: Ne každý názor musíme respektovat a ne každý názor je stejně "hodnotný"? 35 let po revoluci je schopen toto říci do rozhovoru nás premiér? Opravdu? Svůj názor raději vyjadřovat nebudu, ale ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

7:14 České dráhy: Český rychlostní rekord má 20 let, Pendolina už najela skoro 39 milionů kilometrů

Tento týden uplynulo 20 let od vytvoření posledního českého železničního rychlostního rekordu 237,04…