Zadavatel stanovením způsobu hodnocení nabídek podle dílčího hodnotícího kritéria „plán organizace výstavby“ neuvedl dostatečně upřesňující údaje, aby byl předem znám způsob hodnocení podle tohoto dílčího hodnotícího kritéria. Jednotliví uchazeči o veřejnou zakázku tak neměli v rámci dílčího hodnotícího kritéria konkrétní, přesnou a srozumitelnou informaci, které jejich řešení bude považováno za nejvhodnější pro zadavatele. Zadavatel tak nedodržel zásadu transparentnosti a jeho postup mohl ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky. Zadavatel uzavřel s účastníky Sdružení metro V. A (Dejvická–Motol), jež je tvořeno společnostmi Metrostav a. s. a Hochtief CZ a. s. smlouvu na plnění veřejné zakázky.
Hodnotící kritéria jsou jednou z klíčových částí zadávací dokumentace,neboť jejich prostřednictvím dochází k hodnocení nabídek jednotlivých uchazečů. Musí proto být přesně specifikována a transparentně stanovena, jelikož provedené hodnocení nabídek na základě hodnotících kritérií musí být zpětně přezkoumatelné. Podle kritérií hodnocení definovaných v zadávací dokumentaci veřejné zakázky probíhá hodnocení nabídek, jež je jednou z nejdůležitějších fází celého procesu zadávání veřejných zakázek a má bezprostřední vliv na výběr nejvhodnější nabídky.
Předseda Úřadu zamítl všechny námitky zadavatele uvedené v rozkladu, když mimo jiné potvrdil, že orgán prvního stupně nikterak nekrátil procesní práva účastníka řízení, vyhodnocení důkazů bylo v souladu s výrokem rozhodnutí a že k posouzení zákonnosti nastavení hodnotících kritérií nebylo třeba odborných znalostí z oblasti stavebnictví.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva