Krajská pobočka i Kontaktní pracoviště ÚP ČR v Ostravě dosud poskytovaly své služby ve společném objektu na ul. 30. dubna 3130. Kontaktní pracoviště ÚP ČR ale zároveň zabezpečuje část své agendy, v případě obyvatel centrální části Ostravy a přidružených obcích, na ul. Pivovarská. To komplikuje život nejen klientům, ale také samotným zaměstnancům.
„První myšlenky na pořízení nového objektu vznikly už v roce 2013. Nezaměstnanost tehdy rostla a zároveň se zvyšoval i počet klientů, kteří přicházeli do evidence ÚP ČR. To vedlo k postupnému naplnění prostorových kapacit všech současných pracovišť,“ vysvětluje ředitelka Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě Yvona Jungová
Po přestěhování Krajské pobočky ÚP ČR do budovy na ul. Zahradní se do uvolněných prostor na ul. 30. dubna 3130 posupně přesunou zaměstnanci tamního kontaktního pracoviště, kteří mají na starost dávky pro osoby se zdravotním postižením a dávky státní sociální podpory (nyní na ul. Pivovarská). Na jednom místě tak jeho klienti najdou stěžejní agendy ÚP ČR – tedy zprostředkování zaměstnání i nepojistné sociální dávky.
„Po realizaci všech změn nabídneme lidem mnohem komfortnější prostory a také úřad bude fungovat ještě efektivněji,“ vyzdvihuje Yvona Jungová a dodává: „Vzhledem k rozsahu těchto změn proběhne stěhování postupně, a to do konce letošního roku.“
Nové prostory prošly částečnou rekonstrukcí a jejich vybavení odpovídá požadavkům dnešní doby. ÚP ČR získal kvalitní a důstojné prostředí nejen pro práci s nezaměstnanými, ale také pro kontakt se zaměstnavateli a dalšími subjekty, kterým poskytuje své služby.
V přízemí mohou klienti vyřizovat své záležitosti při zabezpečení poradenství v oblasti zaměstnanosti a rekvalifikací. V dalších patrech sídlí agendy týkající se pracovního trhu, aktivní politiky zaměstnanosti a monitoringu trhu práce. V nové budově jsou také kanceláře provozních činností. Nová budova se stala současně novým sídlem Krajské pobočky ÚP ČR v Ostravě.
„Přestěhováním krajské pobočky můžeme spustit další dlouhodobě plánované změny. Ty zajistí lidem ještě lepší dostupnost našich služeb a klienti už nebudou muset tolik přejíždět. K vyřízení záležitostí týkajících se zprostředkování zaměstnání, podpory v nezaměstnanosti, dávek pro osoby se zdravotním postižením, pomoci v hmotné nouzi a státní sociální podpory jim bude stačit jedna návštěva Úřadu práce ČR,“ uzavírá Yvona Jungová.
Nákup a následné dovybavení nové budovy proběhly v rámci Integrovaného operačního programu. Celý projekt si vyžádal náklady v hodnotě 43 501 122 Kč. Celkem 85 % této částky poskytla EU, zbylých 15 % pak šlo z národních prostředků.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva