V Podkrkonoší po nových silnicích. Otevřela se největší silniční stavba z rozšíření zóny Vrchlabí

10.12.2015 19:40 | Zprávy

Nejrozsáhlejší silniční stavební akce v rámci projektu rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí je hotova. Za rok a půl a 145 milionů korun byla opravena silnice ze Studence do Dolní Branné, která je součástí zásobovací trasy mezi jednotlivými závody společnosti Škoda Auto. Rekonstrukce se týkala úseků dvou silnic druhé třídy v celkové délce 7,5 kilometru.

V Podkrkonoší po nových silnicích. Otevřela se největší silniční stavba z rozšíření zóny Vrchlabí
Foto: Královéhradecký kraj
Popisek: Královéhradecký kraj, logo.

„Jednalo se o poměrně náročnou stavbu. Práce na 7,5 kilometru zahrnovaly mimo jiné i rozšíření silnice o stoupací pruh, díky kterému je úsek bezpečnější. V tomto úseku byla instalována meteohláska, která bude informovat správce komunikace například o hrozícím spadu sněhu či náledí,“ popsal radní Josef Dvořák, který je odpovědný za oblast investic v Královéhradeckém kraji. Že nov zrekonstruovaná silnice bude bezpečnější a pomůže plynulosti dopravy potvrdil i hejtman Libereckého kraje Martin Půta. „Tento úsek v zimě často blokovaly uvízlé kamiony, proto byl směrově upraven a rozšířen o nový stoupací pruh,“ doplnil hejtman.

Dále se rekonstruovaly dva mosty a 21 propustků, opravovala se dešťové kanalizace nebo se předláždily chodníky. Provedení takové stavby nebylo možné za provozu. Probíhalo proto za úplné uzavírky a po etapách.

Celkové náklady na rekonstrukci úseků činí 145 milionů korun s DPH. Největší část nákladů pokryla státní dotace Ministerstva průmyslu a obchodu ve výši 112 milionů korun. Liberecký kraj přispěl 23,5 milionu korun a Královéhradecký kraj, který celou zakázku administroval, 9,5 milionu korun. Zhotovitelem stavby byly Vodohospodářské stavby s.r.o. Teplice.

Celá stavba byla zahájena v červenci 2014, po roce pak byly zprovozněny první tři úseky ve Studenci, tedy silnice II/293. Ostatní části stavby silnice II/295 ze Studence do Dolní Branné jsou zprovozněny v tomto týdnu. Některé stavební práce budou pokračovat ještě v příštím roce, jsou to zejména opravy objízdných tras, odstranění vad a nedodělků týkající se úprav okolí a vodorovné značení v plastu.

V rámci rozšiřování průmyslové zóny se v těchto dnech dokončuje zprovoznění nového mostu s kruhovou křižovatkou ve Vrchlabí v rámci akce I/14 Vrchlabí, Nerudova – Nádražní. Celá tato akce bude dokončena v roce 2016. Dále je v plánu ještě oprava silnice II/295 z Dolní Branné ke křižovatce se silnicí I/14 ve Vrchlabí a rekonstrukce ulice Dělnická ve Vrchlabí. Veškeré práce na rozšíření zóny mají být hotovy do roku 2017. Celkové náklady dosahují částky 448 milionů korun, z čehož 48 miliony přispívá Královéhradecký kraj a 39 miliony kraj Liberecký. Zbytek tvoří státní dotace.

Přehled částek a projektů v jednotlivých etapách a jejich stav:

Rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih, regionální infrastruktura

První etapa celkem 310 mil. Kč

Královéhradecký kraj 17 mil. Kč

Liberecký kraj 39 mil. Kč

Státní dotace 254 mil. Kč

III/2953 Dolní Branná – Kunčice - 22 mil. Kč - dokončeno 2014

II/293 Studenec – Horka - 52 mil. Kč - dokončeno 2014

II/293 a II/295 Studenec, pošta - Dolní Branná - 145 mil. Kč - dokončeno 2016, provoz prosinec 2015

I/14 Vrchlabí, Nerudova – Nádražní - 91 mil. Kč - bude dokončeno 2017

Rozšíření průmyslové zóny Vrchlabí – jih, regionální infrastruktura, II. etapa

Druhá etapa celkem 138 mil. Kč

Královéhradecký kraj 31 mil. Kč

Státní dotace 107 mil. Kč

II/325 Hostinné – průtah - 13,3 mil. Kč - dokončeno 2015

II/325 Hostinné – KRPA - 10,8 mil. Kč - dokončeno 2015

II/295 Dolní Branná – MOK I/14 - předpoklad 62 mil. Kč - realizace 2016, VŘ na zhotovitele

ul. Dělnická III/32551 - předpoklad 52 mil. Kč - realizace 2017

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Návrat vzácných dravců do Jeseníků potvrdil letošní průzkum

16:14 AOPK ČR: Návrat vzácných dravců do Jeseníků potvrdil letošní průzkum

Celkem čtrnáct druhů dravců z toho dvanáct chráněných zaznamenali ornitologové na území chráněné kra…