Současně dokončují přípravy spuštění vlastního podcastového kanálu a chystají unikátní mobilní aplikaci určenou především pro návštěvníky Brd a Ralska.
Státní podnik, který spravuje 5 procent tuzemských lesů, chce v mnohem vyšší míře zveřejňovat na vlastních kanálech a platformách aktuality o své činnosti, informace o rekreačním využití lokalit, ale také tipy na smysluplné trávení času v přírodě. Lesníci VLS budou sociální sítě více využívat rovněž pro diskusi s veřejností o rozvoji turistické infrastruktury, nebo o změnách, které přinese jejich snaha rozvíjet ve vojenských lokalitách přírodě blízké hospodaření v lese.
Vstup Vojenských lesů na nové sociální sítě a vytvoření dalších diskusních kanálů a webů je součástí dlouhodobé strategie posilování komunikace s veřejností tohoto správce vojenských lokalit, kterou navrhnul ministryni obrany nový ředitel VLS Roman Vohradský.
„Většina přírodních oblastí, které Vojenské lesy a statky spravují, sloužila po desetiletí pouze armádě a veřejnost do nich neměla přístup. Po optimalizaci vojenských újezdů v roce 2016 a snahách ministerstva obrany o otevírání výcvikových prostor jsou dvě třetiny lokalit trvale či o víkendech a svátcích, kdy neprobíhá výcvik, přístupná návštěvníkům. Jedná se o turisticky velmi atraktivní cíle, nacházející se navíc uprostřed intenzivním hospodařením nenarušené krajiny. Hledáme a musíme hledat kompromisy mezi zájmy armády, nás lesníků, kteří v prostorách hospodaří, a široké veřejnosti, která chce logicky tato poměrně rozsáhlá území turisticky využívat. Dohodli jsme s paní ministryní obrany Janou Černochovou, že budeme aktivně reagovat a otevřeme daleko širší prostor k informování lidí o vojenské historii, současnosti i budoucnosti unikátních přírodních lokalit ve správě resortu obrany, ale i o pravidlech, která zde pro návštěvníky budou platit,“ uvedl ředitel VLS Roman Vohradský.
Podle ředitele Vohradského chtějí lesníci VLS veřejnosti daleko podrobněji vysvětlovat, jaké kroky musejí v jednotlivých lokalitách činit v boji s kalamitou, či jaké záměry zde realizují v rámci obnovy lesů. „Máme jasnou strategii změny v našich lesích, vizi přírodě blízkého způsobu hospodaření, které pro budoucí generace vytvoří druhově i věkově pestrý lesní ekosystém schopný daleko lépe odolávat klimatickým změnám. Tuto vizi chceme veřejnosti na konkrétních případech představit a získat pro ni podporu,“ dodal Roman Vohradský.
Součástí nového trendu v komunikaci VLS s veřejností bude i informační servis. „Chceme na webech, sociálních sítích i dalších moderních platformách představovat lokality a trasy ve vojenských lesích, zveřejňovat tipy, co mohou návštěvnici v lese dělat, co zde v jakém ročním období uvidí, nebo jaké aktivity mohou v přírodě s dětmi provádět. On-line komunikace bude zásadní rovněž pro posílení komunitní činnosti v našich lokalitách – například pro dobrovolnické akce, mnohé ve spolupráci s Armádou ČR, jejichž obsahem budou tipy, jak mohou jednotlivci či malé kolektivy samy pomoci přírodě a zapojit se do obnovy lesa po kůrovcové kalamitě i udržení unikátních ekosystémů, o které náš podnik už téměř sto let pečuje,“ uvedl vedoucí nově zřízeného odboru vnějších vztahů VLS Martin Zajíček.
Obsah od Vojenských lesů a statků na Twitteru najdete ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva