Zájem o cestování s Českými drahami mezi zdravotně postiženými velmi rychle roste

01.08.2016 20:37 | Zprávy

Zdravotně postižení využívají spoje Českých drah stále častěji a jejich zájem velmi rychle roste. Elektronický objednávkový systém národního dopravce pro přepravu osob se zdravotním postižením zaznamenal za letošní první pololetí 3 251 objednávek, o třetinu více než loni za stejné období. Systém využívají především vozíčkáři, pro které dopravce zajišťuje nejčastěji asistenci při nástupu a výstupu u vlaků.

Zájem o cestování s Českými drahami mezi zdravotně postiženými velmi rychle roste
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Trvale rostoucí zájem o cestování našimi vlaky mezi osobami se zdravotním postižením sledujeme už několik let. Prudký nárůst přeprav hlavně v posledních pěti letech souvisí především s masivním odstraňováním bariér ve vlacích, v širší nabídce stejně komfortního cestování jako mají ostatní cestující, i v postupně vylepšovaném servisu, který zahrnuje mimo jiné elektronický objednávkový systém a asistenci hlavně při výstupu a nástupu osob na vozících,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah odpovědný za osobní dopravu. Za prvních 6 měsíců tohoto roku obdržely České dráhy v tomto systému 3 251 objednávek na přepravu zdravotně postižených, z toho bylo 2 715 přeprav realizováno, 357 plánovaných cest zrušili sami cestující a jen ve 179 případech nebylo možné přepravu zamýšleným spojem potvrdit, a to zejména z důvodu výluky na trati. Pokud to bylo možné, bylo cestujícím nabídnuto jiné řešení. Počet objednávek i uskutečněných přeprav tak meziročně vzrostl přibližně o třetinu.   

České dráhy v letošním jízdním řádu nabízejí 4 656 bezbariérových spojů od dálkových expresů po regionální vlaky. Ve srovnání s rokem 2010 je to o 81,7 % více bezbariérových spojů, když tehdy jich jezdilo jen 2 562. Počet speciálně upravených vozidel s prostory pro vozíčkáře a bezbariérovými toaletami se za tu dobu zvýšil přibližně o polovinu, ze 410 na více než 600 vozidel.

„Nad rámec využití objednávkového systému přepravíme denně několik desítek dalších cestujících, zejména v příměstské dopravě Prahy, Brna a Ostravy, kde mají cestující bezbariérovou soupravu garantovánu. V těchto případech jsou zvyklí používat vlak ke každodennímu cestování, zpravidla do zaměstnání nebo k lékaři. V rozšiřování služeb pro cestující se zdravotním postižením budeme i nadále pokračovat. Vedle úprav pro vozíčkáře vybavujeme vlaky také systémy pro nevidomé, slabozraké a sluchově postižené. Instalujeme do nich audiovizuální informační systémy, zařízení na otevírání dveří prostřednictvím vysílaček nevidomých nebo do nich umísťujeme informace ve hmatovém Brailově písmu,“ doplnil Michal Štěpán. 

Díky mnoha bezbariérovým spojům, stanicím a zastávkám roste také počet relací, kde osoby se zdravotním postižením včetně vozíčkářů mohou cestovat se svým doprovodem bez ohlášení a bez asistence dopravce. Proto je skutečný počet jízd cestujících se zdravotním postižením ještě výrazně vyšší, oproti údajům evidovaným v elektronickém objednávkovém systému.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

22:28 Česká pošta: Aršík se Shakespearovými postavami získal prestižní ocenění

Česká pošta v současné době přebírá do své přepravy téměř 400 tisíc balíků. Pokud si zásilku klient …