Volné jízdy nazvané The Most Winter Challenge nadšenci letos poprvé okusili v pátek 4. listopadu, další termín pak pořadatelé stanovili na sobotu 19. listopadu.
Pravidelným účastníkem volných jízd je Petr Skořepa z Jesenice u Prahy, který se snaží dosáhnout co nejlepšího času na jedno kolo se svým BMW 335i. „Loni jsem se umístil v soutěži The Most Challenge na druhém místě. Letos už to bylo horší. Konkurence byla početnější a výrazně stoupla kvalita aut. S Porsche Cayman se prostě měřit nemohu. Přesto jsem do svého bavoráka dost investoval, abych se těm nejlepším alespoň co nejvíce přiblížil. O to víc mě mrzí, že se při zimních volných jízdách neměří čas. Myslím si, že kdyby se dosažený čas měřil, přijelo by do Mostu mnohem víc motoristických fanoušků,“ uvedl.
Na páteční premiéru letošních zimních jízd dorazili ve voze Opel Almera i pětadvacetiletý Ondřej Hunčovský s o rok mladší přítelkyní Terezou Paulovou z Prahy. „Jsme tu podruhé a zřejmě ne naposledy. Uvažujeme, že si zajezdíme minimálně ještě jednou. Za volantem bych si to vyzkoušela i já, zatím jsem se jen vezla,“ prozradila Tereza. Nezapírala, že se na sedadle spolujezdce trochu bála. „Strach jsem měla. Ondra říkal, že některé zatáčky by mohl jet ještě ostřeji, mně se to ale celé zdálo ostré až dost,“ doplnila s úsměvem.
Jezdí se za každého počasí, a to vždy od 10:00 do 16:00 hodin bez přestávky. „Máme dvě varianty. Každá je přizpůsobena klimatickým podmínkám, které budou momentálně panovat na dráze,“ upřesnila obchodní a marketingová ředitelka autodromu Jana Svobodová. Více informací včetně termínů dalších volných jízd zájemci najdou zde.
Jízdu je možné uskutečnit až po zakoupení kuponu ke vjezdu na dráhu ve startovní věži autodromu. Dosažený čas na jedno kolo pořadatelé z bezpečnostních důvodů neměří. Teplotu vzduchu lze průběžně sledovat na webkamerách umístěných v areálu autodromu. Nechybí ani občerstvení. Lidé si mohou koupit teplé i studené nápoje či klobásu.
Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005.
Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Společnost AUTODROM MOST pořádá v současné době tuzemské i mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody a nově také rallysprintový závod. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.
Komerční tisková zpráva
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva