Šlo zejména o častá zpoždění vlaků, vybavenost vlaků, nefunkční audiovizuální informační systém, problémy s prodejem jízdenek či o to, že některé vlaky vůbec nedojely do cíle.
„Na tratích, které Arriva obsluhuje, jsme zavedli pravidelný dvoudenní reporting situace z hlediska plnění služeb, ať už jde o stav techniky, personálu a dalších asi dvaceti bodů, které jsme si definovali. Zároveň jsme posílili kontrolní činnost prostřednictvím zaměstnanců KOVEDu, kteří v nepravidelných turnusech fyzicky kontrolovali a kontrolují plnění služeb ze strany dopravce. Můžeme konstatovat, že nastalo radikální zlepšení a situace se dostává do normálu. Dnes už se nevyskytují závažné problémy nad rámec běžného provozu, se kterými se občas potýkají i ostatní dopravci,“ uvedl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Botek a dále dodal: „Zároveň jsme zástupcům Arrivy předložili účet za fatální nedostatky, které se od 15. prosince do 31. ledna objevily. Sankce je vyměřena ve výši 690 tisíc korun. Skládá se jednak z postihu za nedodržování standardů služeb a vybavenosti vozidel, další část pak tvoří záloha za ušlý zisk z jízdného, který byl způsoben nefunkčností odbavovacích zařízení ve vlacích Arrivy. Z porovnání tržeb za měsíc březen vůči problematickému začátku na přelomu roku pak tento rozdíl tržeb dofakturujeme.“
Ředitel společnosti Arriva vlaky Jiří Nálevka k tomu uvedl: „Jsme si vědomi toho, že při zahájení provozu nebyly z naší strany stoprocentně plněny některé požadavky stanovené ve smlouvě. Za případná porušení dává smlouva kraji možnost uplatnit smluvní sankce. Ty byly ze strany kraje uplatněny a my je akceptujeme.“
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva