Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů

08.06.2017 18:10 | Zprávy

Ve čtvrtek 8. června byl v Kopřivnici představen zrestaurovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, který se zúčastnil slavného závodu Paříž-Alžír-Dakar 1986. Po svém účinkování na Dakaru tři desítky let jezdil v soukromých službách v severní a západní Africe. Loni se vrátil zpět do České republiky.

Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů
Foto: Tatra Trucks
Popisek: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů.

Společnost TATRA TRUCKS představila za velkého zájmu hostů a novinářů na polygonu automobilky rekonstruovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, a to za přítomnosti jeho původní posádky z roku 1986. Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, přičemž cílem restaurátorských a rekonstrukčních prací bylo zachránit co možná nejvíce originálních dílů vozu, resp. jeho původního provedení, což se díky důslednosti a precizní práci odborníků podařilo. Technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka k tomu uvedl:

„Chtěli jsme renovaci dakarského speciálu dokončit co nejdříve, aby bylo důstojným příspěvkem k letošním oslavám 120 let výroby automobilů v naší automobilce. Renovační práce trvaly 270 dní a to, co jsme si předsevzali, se nám povedlo. Vše jsme museli navíc skloubit s tím, co nás živí, tedy s normální výrobou a vývojovými programy.“

Historický vůz se v autentické podobě, v jaké absolvoval svůj premiérový závod v roce 1986, dnes předvedl za jízdy na tatrováckém polygonu před zraky hostů i novinářů. Do kabiny usedli členové původní posádky Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina. Průběh rekonstrukce i příběh nalezení vozu přiblížil před jeho předvedením technický ředitel automobilky Radomír Smolka.

Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ z roku 1986 byla minulý rok nalezena ve Francii v majetku pana Jeana Philippa, vlastníka a provozovatele cestovní agentury New Gate Travel. Třicet let byla původní soutěžní tatra využívána k podnikání ve státech severní a západní Afriky. 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Bc. Hubert Lang byl položen dotaz

Vyšetřovací komise

Zajímalo by mě, zda za členství v komisi berou poslanci nějaké příplatky? Protože jinak nechápu, k čemu je zřizujete. Ukažte mi nějako vyšetřovací komisi, která něco vyřešila.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

CDV: Proč řidiči ujíždějí od nehod? Strach, alkohol, nebo šok? Denně téměř 50 případů

7:16 CDV: Proč řidiči ujíždějí od nehod? Strach, alkohol, nebo šok? Denně téměř 50 případů

Existuje mnoho důvodů, proč řidiči po dopravní nehodě z místa ujedou. U méně závažných nehod, jako j…