Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů

08.06.2017 18:10 | Zprávy

Ve čtvrtek 8. června byl v Kopřivnici představen zrestaurovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, který se zúčastnil slavného závodu Paříž-Alžír-Dakar 1986. Po svém účinkování na Dakaru tři desítky let jezdil v soukromých službách v severní a západní Africe. Loni se vrátil zpět do České republiky.

Znovuzrození dakarské legendy: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů
Foto: Tatra Trucks
Popisek: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů.

Společnost TATRA TRUCKS představila za velkého zájmu hostů a novinářů na polygonu automobilky rekonstruovaný vůz Tatra 815 6x6VE „Ostrý II“, a to za přítomnosti jeho původní posádky z roku 1986. Vůz prošel náročnou několikaměsíční renovací, přičemž cílem restaurátorských a rekonstrukčních prací bylo zachránit co možná nejvíce originálních dílů vozu, resp. jeho původního provedení, což se díky důslednosti a precizní práci odborníků podařilo. Technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS Radomír Smolka k tomu uvedl:

„Chtěli jsme renovaci dakarského speciálu dokončit co nejdříve, aby bylo důstojným příspěvkem k letošním oslavám 120 let výroby automobilů v naší automobilce. Renovační práce trvaly 270 dní a to, co jsme si předsevzali, se nám povedlo. Vše jsme museli navíc skloubit s tím, co nás živí, tedy s normální výrobou a vývojovými programy.“

Historický vůz se v autentické podobě, v jaké absolvoval svůj premiérový závod v roce 1986, dnes předvedl za jízdy na tatrováckém polygonu před zraky hostů i novinářů. Do kabiny usedli členové původní posádky Zdeněk Kahánek, Miroslav Gumulec a Josef Kalina. Průběh rekonstrukce i příběh nalezení vozu přiblížil před jeho předvedením technický ředitel automobilky Radomír Smolka.

Tatra T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ z roku 1986 byla minulý rok nalezena ve Francii v majetku pana Jeana Philippa, vlastníka a provozovatele cestovní agentury New Gate Travel. Třicet let byla původní soutěžní tatra využívána k podnikání ve státech severní a západní Afriky. 

V těžkých písečných a bahnitých terénech najezdila obrovské množství kilometrů, přičemž ani jednou za tu dobu nenechala svého majitele a provozovatele „na holičkách“. Originalitu vozu a jeho vynikající technický stav včetně zachování všech původních agregátů a jejich technických periferií potvrdil loni do Francie vyslaný tým oborníků.

V září 2016 proběhla na tatrováckém polygonu slavnostní výměna soutěžního speciálu T 815 6x6 VE „Ostrý-II“ za čtyřnápravový vůz Tatra Phoenix Euro 6 představující po technické stránce a v efektivitě provozu to nejlepší z civilní produkce, co automobilka TATRA TRUCKS v současné době svým zákazníkům nabízí. Klíče od obou vozů si navzájem předali osobně Jean Philippe s technickým ředitelem automobilky Radomírem Smolkou.

Společnost TATRA TRUCKS i majitelé Jaroslav Strnad a René Matera kladou důraz nejen na současnou produkci a budoucnost, ale věnují značné úsilí i prostředky na podporu tradic automobilky a záchranu historických exemplářů vozidel, která vyjela z jejích bran. Radek Strouhal, generální ředitel společnosti TATRA TRUCKS k tomu dodal:

„Důkazem, že tradice a historie jsou pro naši firmu velmi důležité, je připravovaný projekt dalšího muzea vozů Tatra v Kopřivnici. Stávající tatrovácké muzeum je kapacitně naplněno a unikáty jako je právě dnes představený dakarský speciál není kde vystavit. V nové expozici budou především nákladní vozy získané v posledních letech díky investicím akcionářů Tatry.“

O TATRA TRUCKS a.s.

Akciová společnost TATRA TRUCKS převzala v roce 2013 světoznámou kopřivnickou automobilku, která po změně vlastnické struktury prošla úspěšnou restrukturalizací. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Automobilka TATRA TRUCKS zaměstnává 1350 zaměstnanců a dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku TATRA METALURGIE zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství. Obrat TATRA TRUCKS za rok 2015 byl 3,7 miliardy Kč, zisk před zdaněním byl 400 miliónů Kč. Za rok 2016 TATRA TRUCKS vyrobila 1326 vozidel, meziročně vzrostla výroba o více než 50 procent.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

7:16 Ministerstvo dopravy: Kontroly odhalily přetížené kamiony a nedodržování bezpečnostních přestávek

V období od 1. do 15. prosince 2024 proběhly rozsáhlé kontroly nákladní dopravy po celé České republ…