Olomoucká zahrada používala multikáry od 70. let. Za tu dobu odvedly kus práce a staly se součástí každodenního provozu. „Vydržely hodně a zaměstnanci si s nimi i hodně zkusili. Nové elektromobily budou potřebovat poněkud jiné zacházení. Prozatím je jejich dobíjení řešeno prostřednictvím elektrické sítě 220 V, do budoucna k nim přibudou nejen dokovací stanice, ale i zimní garážové stání,“ uvádí ředitel zoo Radomír Habáň.
A co všechno budou nová elektrovozítka převážet? Krmivo, větve, trávu, hlínu, mrvu a také materiál potřebný k provozu jednotlivých úseků, třeba stavební či elektro materiál údržby. „Usnadní se však i samotná přeprava zaměstnanců po areálu. Běžný denní provoz bude v návaznosti na dobíjení nepochybně pokryt. Nové vozy při průměrné rychlosti 30 km/h by měly urazit cca 80 km,“ objasňuje ředitel Habáň.
Pořízení nového vozového parku si vyžádalo téměř 3,5 milionu korun. Z toho 1,9 korun bylo financováno prostřednictvím dotací Ministerstva životního prostředí.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva