dTest: Co je dropshipping a proč je nevýhodný pro zákazníky

08.05.2021 19:27 | Zprávy

Dropshipping je druh internetového obchodování, při kterém maloobchodník nabízí zboží, které nemá na skladě. Než se objednávka dostane k zákazníkovi, prochází různými zprostředkovateli, přichází pozdě a jeho kvalita není vždy uspokojivá.

dTest: Co je dropshipping a proč je nevýhodný pro zákazníky
Foto: dTest
Popisek: dTest

 

Při vytváření objednávky obchodník ve skutečnosti objednává zboží jménem zákazníka na levném internetovém tržišti, jako jsou AliExpress, Wish nebo Alibaba, a zahrnuje do finální ceny svou marži.

Nejde o podvod, ačkoliv to tak může vypadat. Takoví prodejci často vydávají možnost dodání přímo od výrobce bez skladování ve svých prostorech jako cenově výhodnou, ale ve skutečnosti vůbec nejsou ve spojení s výrobou.

Společnosti jako Shopify nabízejí provozovatelům e-shopů technické a logistické služby, které zajišťují postoupení objednávky třetímu zprostředkovateli na Dálném východě, který nakupuje velké množství zboží od místních výrobců a pak je v kontejnerech posílá na západ. Nekvalitní zboží ani padělky přitom nejsou výjimkou.

V současné době se objevuje mnoho téměř identických start-upů, které prodávají službu dropshipping začínajícím obchodníkům. Nabízejí velký úspěch za nízký nebo dokonce nulový poplatek. Celý řetězec zprostředkovatelů, kterými zboží prochází, pak vydělává na úkor spotřebitele. Internetoví obchodníci nabízející zboží koncovému zákazníkovi formou dropshippingu však nemají vliv ani na dopravu a dodání, ani na kvalitu výrobků. Velmi často nemají ani praktické zkušenosti. Nelze od nich očekávat fungující zákaznický servis, varovala rakouská spotřebitelská organizace VKI. Většina prodaných produktů pochází z Číny a jakékoli požadavky spotřebitelů se ztrácejí někde mezi mnoha zprostředkujícími firmami nebo končí u právní nedosažitelnosti mimoevropských výrobců. Objednané výrobky chodí s velkým zpožděním a bez záruky kvality.

Při nákupu na internetu je důležité věnovat pozornost nepřesným údajům o dodací lhůtě nebo dlouhé době dodání, údajům o prodejci, absenci originálních fotek zboží i jazykovým chybám. Všechny tyto skutečnosti mohou být signálem, že jde o dropshipping.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Podvodem si na fiktivních fakturách přišli na dvacet sedm milionů korun

7:31 Celní správa: Podvodem si na fiktivních fakturách přišli na dvacet sedm milionů korun

Na konci července provedli ústečtí celníci z odboru pátrání Generálního ředitelství cel na území Pra…