Při vytváření objednávky obchodník ve skutečnosti objednává zboží jménem zákazníka na levném internetovém tržišti, jako jsou AliExpress, Wish nebo Alibaba, a zahrnuje do finální ceny svou marži.
Nejde o podvod, ačkoliv to tak může vypadat. Takoví prodejci často vydávají možnost dodání přímo od výrobce bez skladování ve svých prostorech jako cenově výhodnou, ale ve skutečnosti vůbec nejsou ve spojení s výrobou.
Společnosti jako Shopify nabízejí provozovatelům e-shopů technické a logistické služby, které zajišťují postoupení objednávky třetímu zprostředkovateli na Dálném východě, který nakupuje velké množství zboží od místních výrobců a pak je v kontejnerech posílá na západ. Nekvalitní zboží ani padělky přitom nejsou výjimkou.
V současné době se objevuje mnoho téměř identických start-upů, které prodávají službu dropshipping začínajícím obchodníkům. Nabízejí velký úspěch za nízký nebo dokonce nulový poplatek. Celý řetězec zprostředkovatelů, kterými zboží prochází, pak vydělává na úkor spotřebitele. Internetoví obchodníci nabízející zboží koncovému zákazníkovi formou dropshippingu však nemají vliv ani na dopravu a dodání, ani na kvalitu výrobků. Velmi často nemají ani praktické zkušenosti. Nelze od nich očekávat fungující zákaznický servis, varovala rakouská spotřebitelská organizace VKI. Většina prodaných produktů pochází z Číny a jakékoli požadavky spotřebitelů se ztrácejí někde mezi mnoha zprostředkujícími firmami nebo končí u právní nedosažitelnosti mimoevropských výrobců. Objednané výrobky chodí s velkým zpožděním a bez záruky kvality.
Při nákupu na internetu je důležité věnovat pozornost nepřesným údajům o dodací lhůtě nebo dlouhé době dodání, údajům o prodejci, absenci originálních fotek zboží i jazykovým chybám. Všechny tyto skutečnosti mohou být signálem, že jde o dropshipping.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva