Klauzule „no-show“ umožňuje letecké společnosti zrušit rezervaci, pokud cestující zmeškal buď první část letu v případě víceetapové letenky, nebo odchozí let při zakoupení zpáteční letenky. V takových případech aerolinky vyžadují, aby si cestující koupil novou letenku. Chce-li využít tu původní, musí zaplatit smluvní pokutu.
„Doložka 'no-show' je vůči cestujícímu velmi nespravedlivá. Zaplatil totiž za celou letenku a očekává, že ji bude moci využít. Sice mohl zmeškat první část svého letu nebo najít pohodlnější způsob, jak se dostat do cílového místa, to však není důvod k tomu, aby mu aerolinky zrušily i tu část letenky, kterou by mohl využít,“ říká Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Problém je zejména to, že tato doložka bývá nejasně uvedená v přepravních podmínkách leteckých společností. Když se cestující dostane na letiště a chce použít letenku na zbytek své cesty, je obvykle v šoku, když zjistí, že to není možné a musí si zakoupit za stovky eur novou letenku nebo zaplatit vysoký poplatek za změnu té původní.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva